آخرین اخباراجتماعافغانستان

رییس جمهور:

برای نیازمندان نان توزیع می‌شود

رییس جمهور غنی در یک پیام ویدیویی گفته است که به زودی برای خانواده‌های بی‌بضاعت و کم در آمد آسیب پذیر از قرنطینه، نان توزیع خواهد شد.

رییس جمهور غنی در یک پیام ویدیویی گفته است که به زودی برای خانواده‌های بی‌بضاعت و کم در آمد آسیب پذیر از قرنطینه، نان توزیع خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری دید، رییس جمهور غنی ناوقت شب گذشته در یک پیام ویدیویی گفته است که با توجه به وضعیت بد اقتصادی به دلیل از شیوع ویروس کرونا که افغانستان با آن مواجه است، به ادارات حکومتی دستور داده تا روند توزیع نان خشک را سر از امروز چهارشنبه(۱۰ ثور) آغاز کنند.
رییس جمهور غنی گفته است که این برنامه از کابل آغاز و تا پایان همین هفته در ولایت‌های هرات، بلخ، قندهار و ننگرهار نیز شروع می‌شود و به زودترین فرصت تمام ولایات کشور از این کمک‌ها مستفید خواهند شد.
رییس جمهور از عالمان دین، شهرداران، وکیلان‌گذار، بزرگان قومی، نهادهای مدنی و اشخاص با نفوذ خواسته است که در تهیه فهرست نیازمندان دولت را همکاری کنند، تا نیازمندان از خدمات توزیع نان خشک مستفید شوند.
رییس جمهور غنی اضافه می‌کند که مشکل اقتصادی کشور به خصوص سختی را که کرونا به میان آورده است، با توزیع نان خشک حل نمی‌شود. وی همچنان اضافه می‌کند، دولت ده‌ها برنامه اساسی مانند ساختن بندهای آب‌گردان، پروژه‌های زودثمر زراعتی و احداث سرک روستایی را نیز روی دست دارد.
وی گفته است با تمام مشکلات و تنگناهایی که آفت کرونا ایجاد کرده است، بازهم برنامه‌های ما طوری تدوین گردیده است که کسر بودجه را به حد اقل برساند و یا صفرسازد، این برنامه‌ها در محور ظرفیت‌های داخلی و منابع جهانی ایجاد شده است که در روزهای آینده مردم را از آغاز این برنامه‌ها آگاه خواهد ساخت.
محمداشرف غنی تاکید کرد که از حال تهی‌دستان کشور خبر دارد، وی گفته است تا زمانی که این پروژه‌ها را طرح و راه‌اندازی نکرده بود، خودش را در جایگاه بی‌بضاعت‌ترین‌های کشور قرار می‌داده است.
به گفته او، با آغاز این طرح‌ها دولت در پرسازی دسترخوان مردم تا حد توان گام‌های عملی برخواهد داشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا