آخرین اخباراجتماعافغانستان

برای کمک به سیلاب‌زدگان مرکز هماهنگی ایجاد می‌شود

رییس جمهورغنی دستور داده است که یک مرکز سوق و اداره به منظور سازماندهی و انسجام کمک‌ها به آسیب دیدگان سیلاب‌ها در کشور ایجاد شود.

رییس جمهورغنی دستور داده است که یک مرکز سوق و اداره به منظور سازماندهی و انسجام کمک‌ها به آسیب دیدگان سیلاب‌ها در کشور ایجاد شود.
به گزارش خبرگزاری دید، جلسه‌ای به ریاست محمد اشرف غنی رییس جمهوری، شب گذشته(یکشنبه ۱۲ حوت) در رابطه به سیلاب‎های اخیر و کمک به آسیب دیدگان، در ارگ برگزار شد.
در این جلسه، داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی، نجیب آقا فهیم وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث، حسن بانو غضنفر رییس سره میاشت، وزرای دفاع ملی، زراعت و امور مهاجرین و عودت کنندگان و رییس ادارۀ احصاییه مرکزی در مورد اقدامات شان در خصوص کمک به آسیب دیدگان سیلاب‌ها، صحبت نموده پیشنهادات خویش را در زمینۀ نیازمندی‌ها برای ادامه کمک‌ها به جلسه شریک ساختند.
آنان گفتند که در ولایات فراه، قندهار و زابل و مناطق شیندند و ادرسکن ولایت هرات، در اثر جاری شدن سیلاب‌ها خسارات زیادی وارد شده و امکان جاری شدن سیلاب‌ها در ولایات دیگر نیز پیش‌بینی شده است.
رییس جمهور غنی گفت که وزارت مالیه منابع مالی عاجل را برای کمک رسانی به آسیب دیدگان سیلاب‌ها، فراهم نماید.
آقای غنی افزود که یک مرکز سوق و اداره زیر نظر نجیب آقا فهیم وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث به اشتراک ادارات ملکی و نظامی مربوطه به منظور سازماندهی و انسجام کمک‌ها ایجاد شود و بر اساس هدایت رییس اجرایی، اجراآت نماید.
رییس جمهور گفت که مقدار مواد اولیه مربوط وزارت‌های مختلف که در ولایات موجود است تشخیص گردد تا در همکاری با کمیته‌های حالات اضطرار ولایتی به آسیب دیدگان توزیع شود.
رییس جمهور خاطرنشان کرد که وزارت‌های دفاع ملی و امور داخله و ریاست عمومی امنیت ملی در مناطقی که آسیب دیدگان به کمک‌های عاجل نیاز دارند به کمک‌های خویش ادامه دهند.
همچنان رییس جمهور گفت که وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان، ریاست احصاییه مرکزی و ادارۀ مستقل ارگان‌های محل در رابطه به سروی محلات آسیب دیده اقدام کنند، تا این مناطق تشخیص گردد و اقدامات همه جانبه در این راستا صورت گیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا