آخرین اخبارجهانسیاست

برای یافتن یک خبرنگار ۱ میلیون دالر جایزه تعیین شد

امریکا برای یافتن یا دستیابی به اطلاعاتی که منجر معلوم شدن سرنوشت آستین بنت تایس خبرنگار امریکایی که ۶ سال پیش در سوریه ناپدید شد، ۱ میلیون دالر جایزه تعیین کرده است.
به گزارش خبرگزاری دید، آستین بنت تایس خبرنگار امریکایی که برای پوشش اخبار مربوط به ناآرامی‌‌های داخلی در سوریه به آن کشور سفر کرده بود، در ماه آگست سال ۲۰۱۲ میلادی ناپدید شد.
این خبرنگار امریکایی که در زمان ناپدید شدن‌اش ۳۱ سال سن داشت، خبرنگاری مستقل بود که برای رسانه‌های مختلف از جمله خبرگزاری فرانسه و واشنگتن‌پُست کار می‌کرد.
پولیس فدرال امریکا به تازگی پوستری منتشر کرده و از مردم خواسته اگر اطلاعاتی دارند که بتواند به شناسایی محل نگهداری تایس یا بازگرداندن او به خانه منجر شود، ارائه کنند.
اف‌ بی‌ آی در ازای دریافت چنین اطلاعات تا یک میلیون دالر جایزه تعیین کرده است، اما نگفته چرا بعد از گذشت بیش از پنج سال تصمیم به چنین اقدام گرفته و تنها گفته ارتباطی با یک رویداد یا اطلاعات جدید ندارد.
آستین تایس تفنگ‌دار سابق نیروهای مسلح امریکا بود و پس از ترک ارتش وارد عرصه خبرنگاری شد.
وی هنگام دست‌گیری برای روزنامه‌های واشنگتن‌پُست و مک‌کلاچی و هم‌چنین شبکه خبرتلویزیون سی‌بی‌اس کار می‌کرد.
هنوز شرایط و حوادثی که در آن زمان منجر به ناپدید شدن او در سوریه شد، مشخص نیست و برای ماموران امنیت و مقام‌های امریکایی مثل یک راز باقی مانده است.
زمانی که آستین در ماه آگست ۲۰۱۲ میلادی در سوریه ناپدید شد، یک ماه بعد ویدئویی از او، در حالی که چند مرد مسلح نقاب‌دار او را گرفته و چشم‌بند به او بسته‌اند، منتشر شد که می‌گفت «یا مسیح» اما از آن تاریخ به بعد، هیچ خبراز او شنیده نشد و اثری هم از او در دست نیست.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا