آخرین اخبارافغانستانروند صلح

برخی اعضای تیم مذاکراتی دولت با رییس اتحادیه جهانی علمای اسلام در دوحه دیدار کردند

گزارش‌ها از دوحه حاکی از آن است که شماری از اعضای تیم مذاکراتی حکومت افغانستان با رییس اتحادیه بین‌المللی علمای اسلام در دوحه ملاقات کردند.

به گزارش خبرگزاری دید، وزارت دولت در امور صلح به تازگی در بیانیه‌ای گفت که شماری از اعضای هیئت مذاکره کننده دولت با رییس اتحادیه جهانی علمای اسلام در دوحه ملاقات نمودند.
در این دیدار، آقای احمد الریسونی رییس نهاد جهانی علمای اسلام ضمن استقبال از هیئت مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی افغانستان با اشاره به مذاکرات صلح، گفت: «ما آرزو داریم که افغانستان در بین کشورهای اسلامی و جهان به حیث یک نمونه خوب تبارز نماید».
رییس نهاد جهانی علمای اسلام به خاطر هر نوع همکاری ابراز آمادگی نمود و گفت که نهاد جهانی علمای اسلام با تمام قوت خویش از مذاکرات صلح افغانستان حمایت می‌کند.
از سوی دیگر، اعضای هیئت مذاکره‌کننده افغانستان به مسئولین نهاد مذکور در باره مذاکرات صلح افغانستان وضاحت داده و وضعیت جاری افغانستان را تشریح نمودند.
هیئت مذاکراتی افغانستان از نهاد جهانی علمای اسلام خواست که با استفاده از جایگاه خویش، از مذاکرات صلح افغانستان حمایت همه‌جانبه نماید تا به زودی در افغانستان شاهد آتش‌بس باشیم، کشته شدن مردم افغانستان متوقف شود و خونریزی در افغانستان خاتمه یابد.
گفتنی است که نهاد جهانی علمای اسلام در سال ۱۳۸۳ در قطر تأسیس شده است. این نهاد اکنون در ۹۳ کشور نمایندگی دارد و از سوی ۲۵۰ نهاد اسلامی ثبت گردیده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا