آخرین اخباراجتماعاسلایدشوافغانستانعکس خبریگزارش

برف‌باری‌های اخیر؛ باشندگان کابل از مشکلات شان می‌گویند

عمده‌ترین مشکلاتی که به باور باشندگان کابل در اثر بارندگی به بار می‌آید، جاری شدن آب در جاده، بلند رفتن بهای مواد سوختی، خراب شدن جاده‌های مواصلاتی و افزایش بیماری‌های فصلی است.

هرچند شهروندان کشور از بارندگی‌های اخیر خوشنود بوده و می‌گویند که برف و باران در مناطق مختلف، خبر از سالی پر بار می‌دهد؛ ولی باشندگان شهر کابل و دیگر مناطق کشور مشکلاتی نیز دارند.
به گزارش خبرگزاری دید، برخی باشندگان کابل از نبود جاده‌های اسفالت، نبود سیستم آب روهای شهری، سردی هوا و جاری شدن آب در جاده‌ها شکایت دارند.
این باشندگان کابل می‌گویند که بارندگی‌ها برای زراعت و آلودگی هوا خوب است، ولی همزمان مشکلاتی نیز به بار می‌آورد.


عمده‌ترین مشکلاتی که به باور باشندگان کابل در اثر بارندگی به بار می‌آید، جاری شدن آب در جاده، بلند رفتن بهای مواد سوختی، خراب شدن جاده‌های مواصلاتی و افزایش بیماری‌های فصلی است.
احمد فواد باشنده کارته سه به خبرگزاری دید می‌گوید: بارندگی برف خوب است. زراعت خوب می‌شود. مواد خوراکی ارزان می‌شود، ولی سرک‌ها خراب می‌شود و زغال سنگ و گاز قیمت می‌شود.


او از نهادهای دولتی مربوطه می‌خواهد که در زمستان به بلند رفتن بهای مواد سوختی، پاک کردن آب روها و وضعیت خانواده‌های فقیر توجه جدی داشته باشند.
سمیر باشنده دیگر کابل می‌گوید:« خوشحال هستیم که خشکسالی گذشته، شاروالی باید کار زیادتر کند که کابل پاک باشد. سرک خوب نداریم. برف را مردم در سرک می‌اندازند و جوی‌ها بند است.»


همه ساله با فرارسیدن فصل سرما و بارندگی، مشکلات زیادی در رفت و آمد میان شهری در کشور به وجود می‌آید، خانواده‌ها مواد سوختی برای گرم کردن خانه‌های شان نمی داشته باشند و بهای آن نیز به شدت افزایش می‌یابد.


چشم‌دیدهای خبرنگار ما از مناطق مختلف شهر کابل حاکی از آن است مشکلات سرازیر شدن آب در جاده‌ها، نبود برق کافی، افزایش بیماری‌های فصلی و دست و پنجه نرم کردن مردم با سرما در همه جا یک سان است.
با این همه، باشندگان شهر کابل از ارائه خدمات شهری از سوی شهرداری کابل راضی نبوده و خواستار کار بیشتر هستند.
بر همین اساس، خواستیم نظر شهرداری کابل را نیز داشته باشیم، ولی با تلاش‌های فراوان موفق به دریافت نظر آن نشدیم.
گفتنی است که سال گذشته کشور در خشکسالی به سر برد و بارندگی‌های امسال به رغم ایجاد مشکلات در شهرها، برای زراعت و اقتصاد کشور خیلی مفید است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا