افغانستان

برف سنگین ده‌ها منزل مسکونی در بلخ را تخریب کرد

ریزش برف سنگین و کم‌سابقه در ولایت بلخ، سبب تخریب ده‌ها منزل مسکونی، زخمی‌شدن ۴ تن و تلف‌شدن نزدیک به یکصد راس مواشی شده است.
به گزارش خبرگزاری دید، رحمت‌الله زاهد، رییس مبارزه با حوادث ولایت بلخ، در گفت‌وگو با خبرگزاری دید، گفت: برف‌باری سنگین در ۲۴ ساعت گذشته در ولایت بلخ، راه چهار ولسوالی مارمل، کشنده، زاری و چهارکِنت را مسدود ساخته و ده‌ها منزل مسکونی را تخریب کرده است.
وی گفت: ولسوالی بلخ بیشترین آسیب را متحمل شده، که ۴۰ منزل مسکونی در این ولسوالی تخریب و نزدیک به ۱۰۰ راس مواشی نیز تلف شده‌اند.
زاهد همچنان افزود: در ولسوالی‌های چمتال و نهر شاهی نیز به منازل مسکونی و مواشی آسیب رسیده است.
رییس مبارزه با حوادث بلخ گفت: برف‌باری در یک روز گذشته تلفات انسانی به همراه نداشته، اما تا بحال ۴ تن در مناطق مختلف زخمی شده‌اند.
آقای زاهد همچنان افزود: تیم بررسی این اداره به ولسوالی‌های آسیب‌دیده اعزام شده و بعد از سروی و مشخص‌شدن ارقام دقیق خسارات و تلفات، فردا(دوشنبه) برنامه کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان شروع خواهد شد.
وی گفت: ریاست فواید عامه کار بازگشایی جاده‌های مسدود شده را آغاز کرده وتا ۲۴ ساعت آینده راه مواصلاتی ۴ ولسوالی و برخی قریه جات باز خواهند شد.
این درحالیست که برف‌باری یک روز گذشته در ولایات مختلف کشور تلفات و خسارات زیادی برجای گذاشته و راه مواصلاتی بسیاری از ولسوالی‌‌ها و مناطق کوهستانی را مسدود ساخته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا