آخرین اخباراسلایدشوافغانستانجهانروند صلحسیاستصلح

سنای امریکا:

برنامه‌ای برای خروج از افغانستان تا کریسمس نداریم

رییس کمیته خدمات تسلیحاتی سنای امریکا گفته است که هیچ برنامه‌ای برای خروج نیروهای امریکایی از افغانستان تا کریسمس نداریم و این روند روال تدریجی خود را طی خواهد کرد.


به نقل از هیل، «ادم اسمیت» رییس کمیته خدمات تسلیحاتی سنای امریکایی به تازگی گفته است که هیچ برنامه‌‌ای برای خروج نیروها تا اخیر سال جاری میلادی وجود ندارد و هیچ دستوری برای تسریع روند خروج نیز دریافت نکرده است.
اسمیت گفته است: «نظامیان به روند تدریجی خروج ادامه خواهد داد».
رییس کمیته خدمات تسلیحاتی کانگرس امریکا در مصاحبه‌ای همچنان گفته که به نظر وی خارج نمودن نیروها از افغانستان منطقی است و توییتی هم برای خروج تا کریسمس است، اما هیچ برنامه‌ای برای این کار نیست، کاخ سفید چیزی نگفته و پنتاگون نیز چنین برنامه‌ای ندارد.
وی افزوده است که حفظ حضور نظامیان باید بر مبنای هزینه‌ها سنجیده شود.
اسمیت با اشاره به حضور ۲۰ سالۀ امریکا در افغانستان و روند صلح خاطر نشان کرده است: «اگر منتظر باشید تا در افغانستان صلح برقرار شود … این اتفاق نمی‌افتد. ما تقریباً ۲۰ سال آن‌جا هستیم. من فکر می‌کنم کاملاً واضح است که ارتش ما قرار نیست این مشکل را حل کند».
گفتنی است که رییس جمهور ترامپ حدود یک ماه قبل در توییتی گفته بود که می‌خواهد تمام نیروهای امریکایی تا کریسمس در خانه‌های شان باشند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا