اسلایدشوافغانستانسیاست

معاون رییس

برنامه بهسازی ساحه دشت برچی هرچه سریع‎تر تطبیق شود

سرور دانش، معاون دوم ریاست‎جمهوری به شهرداری کابل دستور داده است که روند تطبیق برنامه‎های بهسازی شهری ساحه دشت برچی در غرب کابل را هرچه زودتر آغاز کند.
آقای دانش که عبدالله حبیب‎زی سرپرست شهرداری کابل را به دفتر کارش در صدارت فرخوانده بود، همچنان از وی خواسته است که برای حل مشکل ازدحام در جاده شهید مزاری راه حل جامع و فراگیری روی دست بگیرد.
به نقل از اعلامیه دفتر معاونت دوم ریاست‏‎جمهوری، آقای دانش ارایه خدمات شهری مناسب و مخصوصاً تکمیل سه و نیم کیلومتر جاده باقی‌مانده در ادامه جاده شهید مزاری از قلعه نو تا سرک کمپنی ـ میدان شهر را از مطالبات جدی باشندگان این منطقه خواند و از شهردار کابل خواست که درمورد اعمار این سرک عملاً اقدام کند.
همچنان معاون دوم رییس‎جمهور، از کندی روند ساخت جاده اتصالی جاده مزاری الی کمپنی را که برای کاهش ازدحام موثر است انتقاد کرده و از شهردار خواست که کار آن را سریع‎تر ادامه دهد.
در همین حال، عبدالله حبیب‌زی، سرپرست شهرداری کابل در مورد جاده اتصالی گفت که بودجه این جاده موجود است و شهرداری کابل هم‎اکنون در حال بررسی اسناد تخنیکی آن است که پس از تکمیل اسناد و مراحل تخنیکی به داوطلبی سپرده شده و کار ساختمانی آن در سال ۱۳۹۷ آغاز خواهد شد.
در دومین نشست مشورتی که به منظور بررسی برنامه بهسازی منطقه برچی به تاریخ ۱ جوزای سال روان با حضور وزرا، نمایندگان شورای ملی، اعضای شورای ولایتی کابل و شماری از باشندگان غرب کابل در صدارت برگزار شد، شهردار کابل تصریح کرده بود که ریفورم ناحیه ۱۳، تکمیل جاده کمپنی از دیوان‎بیگی تا جاده اصلی دشت برچی، مدیریت روند جمع‌آوری زباله‌ها، بهسازی گذر جبارخان و گذر پل خشک، تهیه پلان‌های زونی، روند آدرس‌دهی، آغاز سروی و طراحی فضاهای سبز از جمله پروژه‎هایی است که در سال جاری اجرایی می‎شوند، ولی این پروژه ها تاکنون آغاز نشده‎اند.
گفتنی است که ساحه دشت برچی در غرب کابل از ساحات مزدحم و محروم این شهر به شمار رفته و کم‌ترین امکانات شهری را دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا