آخرین اخباراجتماعافغانستان

برنامه کمک ٤٩ میلیون دالری امریکا به افغانستان متوقف می‌شود

خبرگزاری دید: گزارش‌ها حاکی است که امریکا بر سر برخی اختلافات با طا-لبان، برنامه کمک بشردوستانه ٤٩ میلیون دالری خود را به زودی کاملاً متوقف می‌کند.

برنامه ۴۹ میلیون دالری بشردوستانه ایالات متحده برای کمک به قربانیان جنگ در افغانستان پس از پنج سال بسته خواهد شد.

بر بنیاد این گزارش، این برنامه به دلیل مشکلاتی که پس از خروج نیروهای امریکایی از افغانستان به وجود آمده، قطع می‌شود.

نیتین مدهاو مدیر دفتر آژانس توسعه بین‌المللی ایالات متحده در امور افغانستان گفته است که برنامه کمک برای کاهش درگیری به تاریخ ۳۰ جون سال جاری پایان می‌یابد.

در همین حال، کارشناسان می‌گویند که این برنامه تناقضات در سیاست امریکا در قبال افغانستان را برجسته می‌کند، جایی که ایالات متحده همچنان بزرگ‌ترین کمک کننده است اما همچنین نمی‌خواهد به عنوان کشور مشروعیت‌بخش به امارت اسلامی باشد که به جای دولت مورد حمایت ایالات متحده روی کار آمد.

مدهاو گفته است که طا-لبان تلاش کردند در انتخاب محل ارسال کمک‌ها دخالت کنند، اما پایان این برنامه به آن وابسته نیست، زیرا از ابتدا برنامه‌ریزی شده بود که در سال ۲۰۲۳ بسته شود.

مدهاو افزوده است که ۳۵ کارمند باقی مانده تحویل نهایی کمک‌ها را تکمیل کرده‌اند و درخواست تمدید ۱۴ هفته‌ای این برنامه برای بستن دفاتر و دور انداختن تجهیزات روی دست گرفته شده است.

این برنامه در سال ۲۰۱۸ برای کمک به غیرنظامیان افغانستان که از حملات طا-لبان و عملیات نظامی آسیب دیده‌اند، راه‌اندازی شده بود.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا