آخرین اخبارافغانستان

برکناری رییس کمیسیون مبارزه با منکرات در بلخ


مسئولان ریاست حج‌ و اوقاف ولایت بلخ می‌گویند که رییس کمیسیون مبارزه با منکرات، به دلیل رفتار خشن و خلاف کرامت انسانی با علما و روزه‌خواران، از وظیفه‌اش برکنار شده است.
به گزارش خبرگزاری دید، جمعی از علما و مسئولان ریاست حج‌ و اوقاف ولایت بلخ در این ریاست گرد هم آمده و برخورد رییس کمیسیون مبارزه با منکرات این ریاست را نادرست و خلاف کرامت انسانی خواندند.
آنان همچنان به ادامه کار کمیسیون مذکور تاکید کردند.
محمود دانشجو، رییس حج ‌و اوقاف بلخ گفت: بنا به دستور عطا محمد نور، والی بلخ و تاکید وزیر حج‌ و اوقاف، مولوی محمد عارف وزین، آمر ارشاد و مساجد ریاست حج‌ و اوقاف، که به عنوان رییس کمیسیون مبارزه با منکرات ایفای وظیفه می‌کرد، از وظیفه سبک‌دوش و مولوی عبدالحکیم سعادت به عنوان سرپرست آمریت ارشاد و مساجد تعیین شده است.
آقای دانشجو همچنان افزود: آقای وزین در روزهای گذشته، موی سر یک جوان روزه‌خوار را قیچی زده و داخل دیگ یکی از فروشندگان مواد غذایی آب‌ آلوده انداخته است.
به گفته وی، قبل از ماه رمضان نیز ۱۲۰ تن از علمای بلخ، به صورت کتبی شکایت‌شان را مبنی بر برخورد نامناسب آقای وزین با علما به این ریاست تسلیم کرده بودند.
عبدالرووف توانا، یکی از علمای بلخ گفت: حرکت‌های افراطی و تفریطی از نظر اسلام مردود بوده و مجازات نباید روح اسلام را خدشه‌دار بسازد.
وی همچنان تاکید کرد که باید کمیسیون دایمی برای مبارزه با سایر منکرات در طول ماه‌های سال ایجاد شود.
از سوی دیگر، مسئولان حج‌ و اوقاف می‌گویند که کار کمیسیون مبارزه با منکرات، مبنی بر برخورد با افراد روزه‌خوار در سطح شهر مانند گذشته ادامه خواهد یافت.
اما مولوی محمد عارف وزین، با دفاع از اقدامات خود می‌گوید: اقدامات وی مطابق با دستورات شرع بوده و ضروری است تا با برخی از افراد لجوج و خودسر برخورد تند صورت گیرد.
کمیسیون مبارزه با منکرات به دستور والی بلخ و جهت جلوگیری از حرمت‌شکنی ماه رمضان در مزار شریف ایجاد شده و چندین ارگان دولتی در این کمیسیون عضویت دارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا