آخرین اخباراجتماعافغانستان

برگزاری امتحان کانکور استخدام با اشتراک نزدیک به ۱۶ هزار تن در هرات

برای نخستین‌بار امتحان کانکور جمعی استخدام در ولایت هرات امروز با شرکت نزدیک به ۱۶ هزار متقاضی برگزار شد.
در مراسم آغاز این امتحان بر علاوه محمد آصف رحیمی والی هرات، نجیب الله خواجه عمری وزیر تحصیلات عالی و محمد نادر نادری رییس کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی و شمار زیادی از مسئولان دولتی حضور داشتند.
به گزارش خبرگزاری دید، محمد آصف رحیمی والی هرات، از زحمات مسئولان در جهت آماده‌سازی امور امتحان كانكور جمعی استخدام قدردانی کرده و گفت: این پروسه به‌گونه شفاف عملی خواهد شد و از تلف حقوق اتباع جلوگیری می‌کند.
والی هرات، استقبال جوانان و مردم از این پروسه را عالی توصيف كرد و از حمايت‌های مقام عالی رياست جمهوری و جديت كميسيون اصلاحات اداری به خاطر روی دست گرفتن راه كار جديد و شفاف‌سازی استخدام قدردانی کرد.
آقای رحیمی گفت: «باید تمام متقاضیان این پروسه اتكا به توانایی‌های فردی خود داشته باشند تا نتيجه زحمات خود را به‌دست بیاورند.»
در همین حال، نادر نادری رییس کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی کشور می‌گوید: اين پروسه اعتماد به نفس را در بین اقشار مختلف به‌ویژه جوانان تقويت می‌کند.
او افزود: نظامی كه نتواند زمينه مساوی رقابت را در بین مردم مهيا بسازد نمی‌تواند پويا و خدمت‌كار باشد.
او، با بیان این مطلب که اين پروسه به دستگاه حكومت قوام می‌دهد تاکید کرد که رییس جمهور هدايت داده تا هر كس مطابق لياقت خود بر اساس اصل شهروند محوری استخدام شود.
از سویی هم نجيب الله عمری وزير تحصيلات عالی نیز اعلام کرد که جوانان به خاطر آینده خود در اين پروسه تلاش می‌نمایند.
او گفت: اين پروسه، معيار شفاف‌سازی در استخدام و حکومت‌داری خوب است و مردم را به خود باوری می‌رساند.

این در حالی است که مسئولان می‌گویند: قرار است از بین نزدیک به ۱۶ هزار تن اشتراک کننده در این امتحانات حدود دو هزار تن در بست‌های پنج و شش اداره‌های خدمات ملکی و بست‌های کمبود معلمین استخدام شوند.
نکته قابل یادآوری این است که از مجموع شانزده هزار متقاضی استخدام در این پروسه که به مدت سه روز در دانشگاه هرات برگزار می‌شود، ده هزارتن آنان را زنان تشکیل می‌دهند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا