آخرین اخباراجتماعزنانورزش

برگزاری اولین دور«مسابقات فول رزم بانوان» در مزار شریف

به امتداد برنامه‌های ورزشی نوروزی، اولین دور مسابقات فول رزم بانوان، تحت نام«جام گل سرخ » با شرکت ۳ باشگاه ورزشی بانوان در مزار شریف برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری دید، سید حسن علمداری، سکرتر جنرال فدراسیون فول رزم افغانستان گفت: به دلیل علاقه‌مندی بانوان و تشویق مسوولین از یک سال بدین‌سو جذب بانوان به منظور آموزش رشته فول رزم در مزار شریف آغاز شده و در حال حاضر ۷۰ تن از بانوان در قالب سه باشگاه ورزشی در شهر مزار شریف به تمرینات‌شان می‌پردازند.
وی در ادامه گفت: اولین دور مسابقات فول رزم بانوان از رشته مسابقات ورزشی جام گل سرخ برگزار شده، که بانوان ورزشکار در سه وزن و رده سنی شامل کودکان، نوجوانان و بزرگ‌سالان شرکت کرده‌اند.
وی می‌گوید: مسابقات ابتدایی در خود باشگاه‌ها و دور نهایی(فاینل) این مسابقات امروز برگزار شده‌است.
علمداری افزود: برای برندگان هر وزن جوایز نقدی و تحایف از سوی یکی از نهادهای فرهنگی و یکی از تاجران در نظر گرفته شده است.
علمداری می‌گوید که علاقه‌مندی بانوان به رشته فول رزم رو به افزایش است و در آینده باشگاه ورزشی فول رزم را در ولایات بغلان و جوزجان نیز افتتاح خواهند کرد.
خاطره یکی از برندگان این مسابقه به خبرگزاری دید گفت: از این‌که توانسته‌ام در مسابقه شرکت کنم و از این‌که زمینه ورزش برای من و دیگر دختران فراهم شده است٬ خرسندم.
وی تشویق و همکاری فامیل را در راستای پیشرفت‌اش در ورزش، موثر دانست.
این بانوی ورزشکار، نبود مکان ورزشی مناسب و مصئون برای خانم‌ها را عمده‌ترین مشکل بانوان دانست و از مسوولین خواست تا برای رفع مشکل موجود تلاش کنند.
فول رزم یکی از رشته‌های ورزشی- رزمی است که مختلط از چند ورزش رزمی بوده و در سال‌های اخیر توسط اساتید رزمی‌کار افغان ایجاد شده است.
در حال حاضر جوانان زیادی در مزار شریف به این رشته روی آورده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا