آخرین اخبارافغانستانزنان

برگزاری سیمینار در کابل به منظور محو خشونت علیه زنان


معینیت امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ، سیمینار علمی- پژوهشی با عنوان «محو خشونت علیه زنان» را با اشتراک مقام‌های عالی‌رتبه دولتی، نمایندگان وزارت‌خانه‌های مربوطه، اعضای شورای ملی و شماری از اعضای نهادهای جامعه مدنی در تالار مقبره تیمورشاه درانی، در شهر کابل، برگزار کرد.
به گزارش خبرگزاری دید، در این نشست حبیبه وهاج، مشاور معاون دوم ریاست جمهوری در امور جوانان اعلام کرد، خشونت علیه زنان در افغانستان به یک چالش برزگ تبدیل شده و نهادهای حکومتی باید در این زمینه اقدامات جدی را روی دست بگیرند.
وی هم‌چنین افزود، در حال حاضر پرونده‌های زیادی در بخش خشونت‌های مرتبط به زنان در محاکم کشور موجود است و این موضوعی‌ست که به شکل جدی امنیت خانواده‌ها و به خصوص زنان را با تهدید مواجه کرده است.
در این نشست سید کمال سادات، معین امور جوانان وزارت اطلاعات فرهنگ گفت: خشونت‌های خانوادگی موضوعی است که باید از طریق نهادهای آموزشی کشور با آن برخورد شود تا مانع فروپاشی خانواده‌ها شود.
او هم‌چنین تصریح کرد، تا زمانی که در سیستم آموزشی کشور تفاوت جنسیتی بین دختران و پسران وجود داشته باشد ما شاهد خشونت روزافزون علیه بانوان خواهیم بود.
در پایان این نشست مسعوده کروخی، وکیل هرات در پارلمان به خبرگزاری دید گفت: به جای این‌گونه نشست‌ها و صرف هزینه‌های گزاف، حکومت باید توانش را صرف کارهای عملی، تحقیقاتی و علمی کند.
وی هم‌چنین با انتقاد از مسئولان معینیت امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ افزود، ما سال‌هاست که شاهد این‌گونه سیمینارهای بی‌ثمر بوده‌ایم و وقت آن رسیده است که این معینیت کارهای جدی را در بخش خشونت علیه زنان انجام دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا