آخرین اخبارافغانستان

برگزاری نمایشگاه «عاشورا از دید دوربین» در هرات

امروز پنجشنبه نمایشگاه عکس زیر نام «عاشورا از دید دوربین» از سوی مکتب بعثت در هرات برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری دید، سید علی‌دوست موسوی، مسئول برگزاری این نمایشگاه گفت: در نمایشگاه عاشورا از دید دوربین، بیش ۱۵۰ عکس که شامل صحنه‌های اتفاق افتاده در روز عاشورا و شام غریبان می‌باشد به نمایش گذاشته شده است.
موسوی افزود، تصاویر موجود در این نمایشگاه، بیشتر از سوی دانش‌آموزان مکاتب گرفته شده است.
آقای موسوی در ادامه گفت که در خیلی از وقت‌ها مبلغان در بالای منابر از اهداف قیام عاشورا می‌گویند اما ممکن برخی از اقشار جامعه پیام لازم را از زبان آن واعظ و یا مبلغ نگیریند، ما خواستیم با این اقدام، اهداف عاشورا را برای آن عده کسانی که از دیدن نمایشگاه و تصاویر بیشتر می‌توانند درک کنند، بفهمانیم.
در همین حال محمد مطهری، یک‌تن از عالمان دین در هرات می‌گوید: به تصویر کشاندن قضایای کربلا، برای بیان کردن اهداف امام حسین (ع) در جامعه خصوصا برای اطفال و نوجوانان تاثیرگزار است.
وی، مردم و اقشار مختلف جامعه را به استقبال از این‌گونه برنامه‌ها دعوت و ترغیب کرد.
به گفته این عالم دین، نسل جوان امروز ما دنبال پیام‌ها و دروس عاشورا است و هر چه که ما بیشتر در راستای آگاهی دادن پیام‌های عاشورا وقت خرج کنیم به همان اندازه از آن استفاده نموده و برای‌مان سودمند است.
از سوی هم خانم حسنی، فعال فرهنگی، ابراز داشت که برپایی نمایشگاه‌های عاشورایی به گونه‌ای تکرار کننده تاریخ عاشورا است.
به گفته خانم حسنی، اسلام هر چه دارد از عاشورا دارد و هر گوشه‌ای از این نمایشگاه زنده کننده خاطرات عاشوراست، این مسلما در زنده نگهداشتن قضیه عاشورا نقش اساسی را بازی می‌کند.
خانم حسنی همچنان افزود، برگزاری مراسم‌های عاشورا و برنامه‌های پیرامون این مناسبت، سبب ایجاد وحدت و همدلی بین مسلمین نیز می‌شود.
گفتنی است که همه ساله در این برهه‌ای از زمان به مناسبت واقعه‌ای تاریخی و ماندگار عاشورا، در هرات نمایشگاه‌های مختلف و گسترده‌ای از سوی مراکز مذهبی و فرهنگی برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا