آخرین اخبارادبیاتافغانستانفرهنگ و دانش

برگزیدگان دهمین جشنواره «اوسانه سی سانه» اعلام شد

برندگان دهمین جشنواره ادبی «اوسانه سی سانه» با حضور داستان‌نویسان، شعرا و ادب دوستان در شهر مزار شریف مرکز ولایت بلخ معرفی شدند.
به گزارش خبرگزاری دید، تالار دانشگاه ابن‌سینا شهر مزار شریف امروز پنجشنبه (۱۰، حوت) میزبان نویسندگان و داستان‌نویسان جوان زیر ۳۰ سال بود، این جشنواره همه‌ساله برگزار می‌شود و اشتراک کنندگان افغانستانی از سراسر جهان می‌توانند در آن شرکت کنند.
تقی واحدی یکی از داوران دهمین جشنواره «اوسانه سی سانه» به خبرگزاری دید گفت: این جشنواره همه‌ساله از سوی «خانه داستان بلخ» برگزار می‌شود و اکنون به دهمین دوره خود رسیده است.
آقای واحدی در مورد وضعیت داستان‌نویسی در سال‌های اخیر می‌گوید: ما چنان که می‌خواستیم وضعیت داستان‌نویسی در افغانستان رشد نکرده است اما دهمین جشنواره «اوسانه سی سانه» ما را امیدوارتر کرد؛ زیرا در این نوبت از جشنواره داستان‌ها با پرداخت منسجم و درون‌مایه تأثیرگذار بودند.
در این جشنواره از سه داستان‌نویس برگزیده تقدیر شد. هاتف کابلیان در این جشنواره مقام سوم، فاطمه خاوری و غلام سخی کیانوش به صورت مشترک مقام دوم و عبدالله سلاحی مقام اول را از آن خود کردند.
عبدالله سلاحی برنده مقام اول در این جشنواره می‌گوید: وضعیت داستان‌نویسی باید از صورت کلیشه‌ای و برخورد معمول خود بیرون آمده و با متن و خواننده خود صادق‌تر باشد.
سلاحی افزود: برگزاری چنین جشنواره‌هایی باعث تشویق جوانان می‌شود اما باید بیشتر بر تحلیل‌ها روی ادبیات داستانی تمرکز کرد.
قابل‌یادآوری است که جشنواره «اوسانه سی سانه» همه ساله از سوی «خانه داستان بلخ» و به حمایت مالی زوج داستان‌نویس زلمی بابا کوهی و مریم محبوب برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا