آخرین اخبارجهانسیاست

بریتانیا: اگر طالبان بخشی از دولت شوند با آن‌ها کار می‌کنیم

وزیر دفاع بریتانیا می‌گوید که اگر طالبان بخشی از حکومت افغانستان شوند و حقوق بشر را رعایت کنند، کشورش آماده است با آن‌ها همکاری کند.


به گزارش خبرگزاری دید، بن والاس وزیر دفاع بریتانیا گفته است که این کشور با طالبان همکاری خواهد کرد، در صورتی که بخشی از حکومت باشند و حقوق بشر را رعایت کنند.
وزیر دفاع بریتانیا در سفری به واشنگتن، نسبت به تصمیم رییس جمهور بایدن برای خروج نیروهای امریکایی از افغانستان ابراز ناامیدی کرده است.
وی در گفت‌وگو با دیلی تلگراف، افزوده است که پس از تصمیم امریکا برای خروج از افغانستان، جامعه جهانی چاره‌ای جز پیروی از آن نداشت.
بن والاس در ادامه بیان داشته که کشورش تمایل همکاری با طالبان را دارد، در صورتی که این گروه بخشی از حکومت باشد و حقوق بشر را رعایت کند.
او گفته است: دولت آن روز هرچه که باشد، بریتانیا با آن تعامل خواهد کرد به شرط این‌که هنجارهای خاص بین‌المللی را رعایت کند. دقیقاً مانند سایر دولت‌های سراسر جهان، اگر آن‌ها رفتاری برخلاف حقوق بشر داشته باشند، ما در روابط تجدید نظر خواهیم کرد.
این در حالی است که بوریس جانسون نخست‌وزیر بریتانیا به رغم ختم ماموریت نظامی‌ ۲۰ ساله‌اش در افغانستان، گفت کشورش تعهد خود را به افغانستان ترک نمی‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا