آخرین اخبارافغانستانزنانسیاست

اتحادیه اروپا:

بسته ماندن مکتب‌ها چانس طا-لبان را برای کسب مشروعیت داخلی از بین می‌برد

خبرگزاری دید: اتحادیه اروپا در واکنش به بسته ماندن مکتب‌های دختران تا اطلاع ثانوی گفته است که این تصمیم طا-لبان چانس آن‌ها را برای به دست آوردن مشروعیت داخلی از بین می‌برد.

بسته ماندن مکتب‌ها

 

اتحادیه اروپا به تازگی در بیانیه‌ای گفته است که این اتحادیه و کشورهای عضو آن، همراه با شرکای بین‌المللی، تصمیم طا-لبان را برای بستن مکتب‌ها تا اطلاع ثانوی محکوم کرده‌اند.
اروپا با اشاره به این‌که بیش از یک میلیون دختر در افغانستان از رفتن به مکتب منع شده‌اند، گفت: این نقض آشکار حق اساسی آموزش برای همه کودکان است که در اعلامیه جهانی حقوق بشر و چندین سند بین‌المللی حقوق بشر که افغانستان یکی از کشورهای عضو آن است، تصریح شده است.
به گفته اتحادیه اروپا، هیچ دلیل مذهبی یا اجتماعی نمی‌تواند چنین رفتار نابرابر را توجیه کند.
در بیانیه آمده است: این تصمیم چانس طا-لبان را برای به دست آوردن مشروعیت داخلی که به دنبال آن هستند، بیشتر از بین می‌برد؛ مشروعیتی که باید با حکومت‌داری فراگیر و مسئولانه به‌جای استفاده از زور و خشونت به دست آید.
این اتحادیه با بیان این‌که منع دختران از حق تحصیل اعتبار طا-لبان را نزد شرکای بین‌المللی تضعیف می‌کند، افزود: تصمیم طا-لبان پیامدهای گسترده‌ای بر جنبه اعتمادسازی خواهد داشت، مگر این‌که فوراً تغییر کند.
اتحادیه اروپا در ادامه بیان داشت که زنان و دختران افغانستان می‌توانند روی حمایت‌های همه‌جانبه این اتحادیه حساب کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا