آخرین اخباراجتماعافغانستانگزارش

بسیج ملی؛ بزرگ‌ترین کمپاین جمع‌آوری معتادان در هرات!


پروسه جمع‌آوری معتادین، روز گذشته از سوی شورای اجتماعی جوانان ولایت هرات به همکاری ریاست ترانسپورت و فرماندهی پولیس این ولایت راه‌اندازی شد.
به گزارش خبرگزاری دید، به گفته نذیر احمد صالحی، رییس شورای اجتماعی جوانان هرات، در این پروسه تاکنون بیش از ۳۵۰ تن از مریضان معتاد به مواد مخدر را جمع‌آوری شده‌اند.
آقای صالحی می‌گوید، آن‌عده معتادان که خارج از ولایت هرات باشند، به همکاری ریاست ترانسپورت به ولایات مربوطه‌‌ی شان منتقل می‌شوند.
در همین حال، یک‌تن از فعالان مدنی که در این پروسه سهم دارد، می‌گوید که در رابطه به جمع‌آوری معتادان از سطح شهر هرات هیچ ‌ارگان و یا نهادی توجه نکرده است.
وی از ریاست مبارزه با مواد مخدر هرات انتقاد کرده، افزود، از اداره مواد مخدر هرات فقط نامی است و بس و هیچ‌نوع توجه در این راستا صورت نگرفته است.
موصوف، از وضعیت کنونی معتادان در هرات ابراز نگرانی کرده، گفت: افزایش معتادان در کوچه و بازار این شهر نمای هرات را بد جلوه می‌دهد.
به گفته این فعال مدنی، زنان معتاد نیز در این اواخر در سطح شهر و نواحی افزایش یافته که باید با هماهنگی ریاست امور زنان در روزهای آینده جمع‌آوری شوند.
این فعال مدنی از ارگان‌های امنیتی و کشفی نیز شکایت داشته می‌گوید که حتی جایی که مواد مخدر را توزیع می‌کنند، مشخص است، اما پولیس در این راستا توجه ندارد و این باعث شده تا جوانان زیادی به مصرف مواد مخدر روی بیاورند و همچنان مواد فروشان خاطر جمع باشند.
او از مقامات حکومتی به ویژه ارگان‌های کشفی و اداره مبارزه با مواد مخدر خواست تا در این راستا گام عملی بردارند.
از سوی هم، جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات می‌گوید: مراکز ترک اعتیاد برای معتادان حتی برای زنان و کودکان معتاد در ولایت هرات وجود دارد که آن‌عده کسانی‌ را که به مواد مخدر آغشته‌اند، تداوی و دوباره به خانه و کاشانه شان برگرداند.
آقای فرهاد، از اداراتی همچون ریاست کار امور اجتماعی، صحت عامه و اداره مبارزه با مواد مخدر هرات خواست تا در کنار تداوی معتادان برای‌شان آموزش‌های فنی و حرفوی داده شود تا دیگر به مواد مخدر روی نیاورند.
گفتنی است که در ولایت هرات بیش از ۸۰ هزار معتاد وجود دارد که ۲۴ درصد آنان را زنان، ۶ درصد را کودکان و نوجوانان و بقیه را مردان تشکیل می‌دهند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا