آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادث

بغلان؛ کشته شدن هفت عضو یک خانواده در حمله هوایی

گزارش‌ها از ولایت بغلان در شمال شرق کشور هفت عضو یک خانواده در حمله هوایی نیروهای دولتی در ولایت بغلان کشته شده‌اند.

گزارش‌ها از ولایت بغلان در شمال شرق کشور هفت عضو یک خانواده در حمله هوایی نیروهای دولتی در ولایت بغلان کشته شده‌اند.
به گزارش خبرگزاری دید، دفتر مطبوعاتی والی بغلان ضمن تایید این خبر گفته است که این حمله از سوی نیروهای هوایی دوشنبه‌شب گذشته در منطقه «کتب‌خیل» دند شهاب‌الدین به هدف سرکوب «مخالفان» اجرا شده است.
در خبرنامه‌‌ای که از سوی این دفتر امروز سه‌شنبه (۱۸ سرطان) نشر شد، آمده است که ضمن تلفات «مخالفان دولت» در این حمله، یک خانه مسکونی مربوط به «اسماعیل» تخریب و ۷ عضو این خانواده در پی آن کشته شده‌اند.
گفته شده است که قربانیان شامل یک زن با فرزندان آن می‌باشند و هم‌چنان مرد این خانواده در این حمله هوایی زخم برداشته است.
در خبرنامه تاکید شده است که مقام‌های محلی بغلان به نهادهای امنیتی و کشفی دستور داده است تا علت وقوع این رویداد را تشخیص دهند و عاملان این حادثه را شناسایی و مطابق قانون مورد پی‌گرد و مجازات کنند.
در همین حال، شماری از باشندگان بغلان در اعتراض به این حمله هوایی و تلفات غیرنظامیان در آن، شاهراه کابل- شمال را در مربوطات پلخمری بسته‌اند. این معترضان که اجساد این هفت قربانی را در این حرکت اعتراضی‌شان حمل می‌کنند خواهان شناسایی عاملان این رویداد هستند.
تلفات غیرنظامیان در جنگ افغانستان یکی از موضوعاتی است که همواره از سوی نهادهای حقوق بشری انتقاد شده است. این نهادها از طرف‌های جنگ خواسته‌اند که به حفاظت جان غیرنظامیان توجه کنند. پیش از این اشرف غنی سویه تلخ جنگ افغانستان را تلفات غیرنظامیان توصیف کرده و از نهادهای امنیتی خواسته بود که برنامه‌ای را برای کاهش تلفات غیرنظامیان روی دست بگیرند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا