آخرین اخبارافغانستان

بلخ، سالانه ۹۰ درصد بودجه ولایتی را به مصرف می‌رساند


رییس اقتصاد بلخ در مراسم ارایه گزارش سالانه گفت: در سال ۱۳۹۶ خورشیدی بیش از ۶۱ میلیون دالر در بخش‌های مختلف ولایت بلخ به مصرف خواهد رسید.
به گزارش خبرگزاری دید، ریاست اقتصاد ولایت بلخ در نشستی، گزارش کاری یک ساله خود را ارایه کرده و در مورد برنامه کاری سال پیش‌رو نیز معلومات داد.
انجنیر جنت گل شرافت، رییس اقتصاد ولایت بلخ به خبرگزاری دید گفت: در سال ۱۳۹۵ بودجه اختصاص یافته برای ولایت بلخ ۵۹ میلیون دالر بود، اما در سال ۱۳۹۶ این بودجه با ۳ درصد افزایش به بیشتر از ۶۱ میلیون دالر رسیده است.
آقای شرافت گفت: بیشتر این بودجه در بخش سکتور زیربناها، زراعت و انکشاف دهات، معارف و صحت عامه به مصرف خواهد رسید.
وی گفت: نیازمندی‌های ولایت بلخ در بخش‌های مختلف بیشتر از این است و ولایت بلخ در بخش‌های مختلف نیاز به بازسازی و اجرای پروژه‌های عمرانی دارد.
از سوی دیگر، ذبیح الله اختری، رییس خدمات سکتوری ولایت بلخ به خبرگزاری دید گفت: سالانه ولایت بلخ در راستای مصرف بودجه از موفق‌ترین ولایات کشور است و همه‌ساله بین ۷۰ الی ۹۰ درصد بودجه تعیین شده به مصرف می‌رسد.
اختری گفت: پلان ترتیب‌شده توسط مسوولین بلخ براساس نیازها و اولویت‌ها سنجیده شده و به مرکز ارسال می‌شود؛ به همین دلیل بودجه منظور شده به شکل درست به مصرف می‌رسد.
سخنگوی ریاست اجراییه کشور در بخش پرسش خبرنگاران درباره تنش‌های مرزی میان افغانستان و پاکستان گفت که دولت پاکستان همواره از مرزها و مهاجرین افغان به عنوان آلت فشار استفاده کرده است؛ اما بستن مرزها و اتهامات بی‌مورد راه‌حل نیست.
در اخیر او با استقبال از اظهارات وزیر خارجه روسیه در ارتباط به حمایت از حکومت وحدت ملی گفت: افغانستان از کشورهای همسایه و منطقه توقع دارد که از هر روند و جریانی به رهبری حکومت وحدت ملی حمایت کنند و از رابطه مستقیم با گروه‌های تروریستی خودداری کنند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا