آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

بلخ؛ عاشورای حسینی با حضور هزاران تن در روضه شریف برگزار شد

مراسم عاشورای حسینی در مزارشریف، با حضور هزاران عزادار در صحن روضه مبارک برگزار شد. اشتراک کنندگان در این مراسم می‌گویند که نهضت عاشورای مکتب ایثار و فداکاری و اخوت و برادری میان مسلمانان است و حضرت امام حسین برای احیای شعائر اسلام قیام نمود.


به گزارش خبرگزاری دید، هزاران شهروند شهر مزارشریف امروز یکشنبه نهم سنبله و مصادف با دهم محرم، با گردهمایی در صحن روضه شریف از روز عاشورا با گفتن لبیک یا حسین تجلیل کردند.
اشتراک کنندگان شیعه و سنی در این مراسم بر اخوت و برادری در مکتب عاشورا تاکید کرده نهضت امام حسین را احیاگر اسلام ناب محمدی عنوان کردند.
صبغت‌الله توران از جوانان اهل سنت، با حضور در مراسم گرامی‌داشت از روز عاشورا در صحن روضه مبارک به رسانه‌ها گفت که فداکاری‌ها و جان فشانی‌های امام حسین برای جوانان امروزی الگو است و خدمت‌شان هیچ‌گاه از یاد تاریخ نخواهد رفت.
وی افزود که مکتب امام حسین بهترین مکتب برای عدالت و همدیگرپذیری است و نیاز است که از روز عاشورا به شکل بزرگ و گسترده تجلیل شود.
توران گفت: یادبود از شهادت و خدمات امام حسین، شیعه و سنی نمی‌شناسد و بنده منحیث یک جوان سنی، امام حسین و عزاداری برای آن را متخص به شیعه نمی‌دانم، چون نواده پیامبر متعلق به انسانیت و مسلمانان می‌باشد.
او می‌گوید؛ امام حسین نماد عدالت، برابری، همدیگرپذیری و وحدت در میان جهان بشریت و اسلام است.
عبدالله یکی از عزاداران حسینی با راهپیمایی و حضور در صحن روضه شریف گفت: امام حسین نماد عدالت و آزادی جهان بشریت است و هر انسانی می‌تواند از مکتب حسینی استفاده کند.
وی گفت؛ عاشورا برای سینه زدن و مخصوص عزاداری نیست، ما باید از آن درس ایثار، وفاداری، عبادت و مبارزه با ظالم را یاد بگیریم، مرام حسین عشق به معبود و خدمت به مردم است.
او می گوید مکتب حسین نیاز به تفسیر و تدریس دارد و اگر راه ما برگرفته از راه امام حسین باشد قطعاً پیروز دنیا و آخرت خواهیم بود.
عزاداران حسینی در راهپیمایی بزرگ روز عاشورا می‌گویند؛ تهدیدات امنیتی و مشکلات دیگر مانع یادبود از روز شهادت امام حسین نمی‌شود و ما مسلمانان در هر شرایطی حاضر هستیم لبیک یا حسین بگوییم و خواهیم گفت.
آنان افزودند که قیام امام حسین سبب شد دین اسلام دوباره زنده شود و ما هرگز از حسین و راه حسین دست نمی‌کشیم و دشمن بداند که محبان و پیروان حسین از مرگ و شهادت هراسی ندارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا