آخرین اخباراجتماعافغانستانسیاست

بلخیان نگران تقلب در انتخابات آینده هستند

 

برخی از وکلای شورای ولایتی بلخ در نشست مشورتی با کمیته ساحوی کمیسیون انتخابات در بلخ می‌گویند که مردم بلخ نگران تقلبات گسترده در انتخابات آینده پارلمانی و ریاست جمهوری هستند.
از سویی هم، مسئولان کمیسیون ولایتی انتخابات از برگزاری نخستین نشست انتخابات ولایتی در شهر مزار شریف مرکز ولایت بلخ خبر می‌دهند.
به گزارش خبرگزاری دید، محمد هاشم عظیمی وکیل مردم در شورای ولایتی بلخ می‌گوید: ما همچنان نگران تکرار تقلب در انتخابات پیش‌رو هستیم؛ زیرا هنوز چالش‌ها برطرف نشده، تذکره‌های جعلی از جمله این چالش‌ها است که دولت به بهانه‌های مختلف از توزیع تذکره‌های الکترونیکی خود داری و باعث ایجاد موانع در توزیع آن شده است.
عظیمی همچنان می‌گوید: فساد در مراکز انتخابات ولایتی در انتخابات گذشته بیداد می‌کرد، هیچ بررسی در تفکیک سن و سال رای دهندگان و تعداد تذکره‌های گرفته شده توسط آن‌ها وجود نداشت.
در همین حال، فضل احمد حیاتی مسئول انتخابات ولایتی به رسانه‌ها گفت: این نشست ابتدا در هفت ولایت زون از جمله ولایت بلخ، کندهار، ننگرهار و بامیان برگزار می‌شود و سپس در تمام ولایت‌های افغانستان برگزار خواهد شد.
حیاتی می‌افزاید: در انتخابات گذشته ۳۱۹ مرکز رای‌دهی در ولایت بلخ وجود داشت. در انتخابات پیش‌رو نیز ۳۱۹ مرکز رای‌دهی در نظر گرفته شده است و در کنار آن ما به کمسیون مستقل انتخابات در کابل درخواست ۳۳ مرکز رای دهی دیگر را نیز داده‌ایم.
انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۳ که پر از تقلب خوانده شده بود به جنجال سیاسی حاد مبدل شد و برایند آن حکومت کنونی است که با مداخله امریکا به وجود آمد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا