آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

اشرف غنی در بلخ:

بلخ همیشه خواهد درخشید/ رهگذر نماینده خاصم بود و خواهد بود/ سال نو سال صلح و انتخابات است

محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور در برنامه تجلیل از سال نو و جشن نوروز به شهر مزارشریف آمده بود، گفت: سال ۱۳۹۸ سال صلح و انتخابات خواهد بود. در این سفر رییس جمهور غنی را یک هیئت بلند پایه حکومتی به شمول وزیران کابینه همراهی می‏کرد.
به گزارش خبرگزاری دید، برافراشتن جهنده و شروع سال ۱۳۹۸ طی مراسمی با حضور محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور، وزرای کابینه، وکلای پارلمان، رییس و اعضای شورای ولایتی و احزاب سیاسی در مزارشریف تجلیل انجام شد.
رییس جمهور غنی در این مراسم گفت: سال نو ۱۳۹۸ خورشیدی را به امید سال صلح، انتخابات و رفاه عمومی مردم افغانستان آغاز کرده و به همه تبریک می‌گویم.
آقای غنی افزود که بلخ همیشه مرکز علم بوده و باز هم خواهد درخشید. وی گفت شرافت خاص مردم بلخ است که امروز از ۳۴ ولایت افغانستان مهمان به مزارشریف می‌آید.
رییس جمهور غنی افزود: بلخ همیشه در تاریخ خوب درخشیده است. تحکیم و شرافت مزار شریف، بلخ را دروازه آسیای میانه ساخته است. او همچنان به مردم بلخ وعده سپرد که در سال ۱۳۹۸ افتتاح کارگوی مزارشریف شانگهای صورت خواهد گرفت.
آقای غنی خطاب به مردم بلخ تصریح کرد:« امروز عالی‌ترین مقام افغانستان که رییس جمهور است بر اساس اراده شما به بلخ می‌آید.»
وی به قوای امنیتی و ادارت دولتی هدایت داد تا در انتخابات پیش رو بی طرف باشند.
رییس جمهور خطاب به اسحاق رهگذر والی بلخ تصریح کرد: نماینده خاصم بودی، می باشی و خواهی بود. عزت بلخ را نگهدار.»
وی در ادامه گفت: خواست ما از کمیسیون انتخابات همین بود که به وقتش انتخابات را برگزار کند اما تصمیم کمیسیون را احترام می‌گذاریم و پس از این دیگر تغییر تاریخ برگزاری انتخابات قابل قبول ما نیست.
رییس جمهور بیان نمود: سال ۱۳۹۸ سال صلح است و ما یک صلح پایدار می‌خواهیم نه آن صلحی را که به منافع ملی کشور مان ضرر برساند. به گفته وی صلح و انتخابات لازم یک دیگر اند.
آقای غنی گفت به قوای امنیتی و دفاعی کشور افتخار می‌کنم آنها نور چشم ما هستند کسی که برخلاف این قوا است از افغانستان نیست. به باور آقای غنی ثبات و امنیت بدون اتکا به نیروهای امنیتی به دست نمی آید.
آقای غنی در پایان صحبت هایش اشاره نمود که ۱۲۰ سال از آسیای مرکزی جدا شده بودیم امروز دوباره وصل شده ایم، چهار سال قبل گفته بودم که افغانستان را به چهار راه اقتصادی مبدل می سازم که این کار را کرده ام، ما مردم وصل هستیم و نوروز را به کشور های دوست و همسایه مان تبریک عرض می‌دارم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا