آخرین اخبارافغانستانجهانسیاست

بلینکن از سپردن گزارش بررسی خروج نیروهای امریکایی از افغانستان به گانگرس خبر داد

خبرگزاری دید: وزارت خارجه امریکا از سپردن نتایج بررسی‌هایش در مورد خروج نیروهای امریکایی از افغانستان به کانگرس خبر داده است.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه امریکا در جلسه استماعیه روز چهارشنبه (۲۲ مارچ/۲ حمل) در یکی از کمیته‌های فرعی مجلس سنای این کشور گفته است که آنان در حال تنظیم گزارش خروج نیروهای امریکایی از افغانستان هستند و تا کمتر از یک ماه دیگر نتایج آن را با کانگرس در میان خواهند گذاشت.

او افزوده: «ما زمان زیادی را صرف کرده‌ایم تا همه این‌ [معلومات] را کنار هم بگذاریم و مطمین شویم که درس‌های آموخته‌شده از چشم ما دور نیست. من متعهد و مصمم هستم که این اطلاعات را در اختیار کانگرس قرار دهم و این کار را انجام خواهیم داد. ما این کار را تا اواسط ماه اپریل خواهیم کرد».

جمهوری‌خواهان در کانگرس تحقیق در مورد خروج نیروهای امریکایی از افغانستان را آغاز کرده‌اند و خواستار دریافت اطلاعات از وزارت خارجه ایالات متحده هستند.

رییس کمیته روابط خارجی مجلس نماینده‌گان که عضو حزب جمهوری‌خواه است این هفته تهدید کرده بود که اگر وزارت امور خارجه اسناد درخواست‌شده را ارایه نکند، وزیر خارجه را به مجلس احضار خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا