آخرین اخبارجهانسیاست

بلینکن: با همکاری شرکای بین‌المللی می‌توانیم بحران اقتصادی افغانستان را کاهش دهیم

خبرگزاری دید: وزیر امور خارجه امریکا با اعلان ۱۵۰ میلیون دالر کمک می‌گوید که این کشور با همکاری آژانس توسعه بین‌المللی امریکا و سایر شرکای بین‌المللی می‌تواند به کاهش بحران اقتصادی مردم افغانستان کمک کند.


آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه امریکا به تازگی در رشته توییتی گفت که کشورش ۱۵۰ میلیون دالر را برای کمک به توانمندسازی زنان و دختران، بهبود امنیت غذایی و افزایش فرصت‌های آموزشی در افغانستان کمک می‌کند.
بلینکن می‌گوید: از طریق همکاری با آژانس توسعه بین‌المللی ایالات متحده و دیگر شرکای بین‌المللی، ما می‌توانیم به کاهش بحران اقتصادی که مردم افغانستان با آن مواجه هستند، کمک کنیم.
توماس ویست نماینده ویژه امریکا در امور افغانستان نیز گفته است که واشنگتن به مردم افغانستان متعهد است و در کار خود برای کمک به رسیدگی به بحران اقتصادی افغانستان ثابت قدم است.
آژانس توسعه جهانی امریکا به تازگی در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور ۸۰ میلیون دالر را را از طریق ملل متحد برای کاهش ناامنی غذایی در افغانستان، از جمله زنان نان آور خانواده و کشاورزان کمک خواهد کرد.
امریکا همچنان ۴۰ میلیون دالر را به یونیسف، نهاد حمایت از کودکان، برای حمایت آموزش کودکان فراهم خواهد کرد.
واشنگتن ۳۰ میلیون دالر دیگر را از طریق زنان سازمان ملل متحد برای افزایش دسترسی زنان و دختران به خدمات حمایت اجتماعی و جامعه مدنی تحت رهبری زنان افغانستان کمک می‌کند.
گفتنی است که پس از خروج غرب از افغانستان و فروپاشی دولت جمهوری اسلامی افغانستان، زنان بیشترین آسیب را دیده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا