آخرین اخبارجهانخبر های مهمسیاست

بلینکن: طا-لبان با پناه دادن به رهبر القاعده توافق دوحه را نقض کردند

خبرگزاری دید: آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه امریکا در واکنش به کشته شدن رهبر القاعده در کابل، گفت که کشورش به تعهد خود برای اقدام علیه تهدیدات تروریستی ناشی از افغانستان عمل کرد.


آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه امریکا امروز سه‌شنبه(۱۱ اسد) در بیانیه‌ای گفت که جهان پس از مرگ ایمن‌الظواهری رهبر القاعده امن‌تر است.
بلینکن در این بیانیه تصریح کرده است: رییس ‌جمهور بایدن سال گذشته به مردم امریکا متعهد شد که پس از خروج نیروهای امریکایی، ایالات متحده به حفاظت از کشور ما و اقدام در برابر تهدیدات تروریستی برآمده از افغانستان ادامه خواهد داد.
وزیر خارجه امریکا افزوده است عملیاتی که عدالت را برای ایمن الظواهری رهبر القاعده اجرا کرد، ما به این تعهد عمل کرده‌ایم و در آینده هم در برابر هر گونه تهدیدات به این کار ادامه خواهیم داد.
بلینکن بیان داشته است: طا-لبان با میزبانی و پناه دادن به رهبر القاعده در کابل، توافق دوحه و اطمینان‌‎بخشی‌های مکرر خود به جهان را مبنی بر این‌که اجازه نخواهند داد از خاک افغانستان برای تهدید امنیت کشورهای دیگر توسط تروریست‌ها استفاده شود، به شدت نقض کردند.
وزیر خارجه امریکا خطاب به رهبران طا-لبان تصریح کرد: آن‌ها همچنین به مردم افغانستان و تمایل خود برای به رسمیت شناختن و عادی‌سازی با جامعه بین‌المللی خیانت کردند. در مواجهه با عدم تمایل یا ناتوانی طا-لبان در پایبندی به تعهدات شان، ما به حمایت از مردم افغانستان با کمک‌های بشردوستانه قوی و دفاع از حمایت از حقوق بشر آن‌ها به ویژه زنان و دختران ادامه خواهیم داد.
این در حالی است که طا-لبان با اشاره به حمله پهپادی امریکا در کابل، ایالات متحده را به نقض توافق‌ دوحه متهم کرده و این حمله را به شدت محکوم کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا