آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

بند آبگیر «بنگاله» با حضور وزیر انرژی و آب در بلخ افتتاح شد


بند آبگردان بنگاله، با هزینه ۹٫۶ میلیون دالر در ولسوالی بلخ ولایت بلخ با حضورداشت علی احمد عثمانی، وزیر انرژی و آب کشور به بهره‌برداری سپرده شد.
به گزارش خبرگزاری دید، علی احمد عثمانی، وزیر انرژی و آب و جمعی از مسئولان محلی ولایت بلخ در مراسم افتتاح این بند آبگردان شرکت کرده ‌بودند.
آقای عثمانی، وزیر انرژی و آب گفت: این بند با هزینه ۹.۶ میلیون دالر از سوی بانک انکشافی آسیا اعمار و به بهره‌برداری رسیده است.
وی در ادامه گفت: قبل از این مشکلات زیادی به منظور تقسیم آب زراعتی دریای بلخاب موجود بود، که با افتتاح این بند آبگردان، از یک‌سو مشکلات تقسیم آب حل شده و منازعات آب میان زمین‌داران پایان خواهد یافت و از سوی دیگر آسیب‌پذیری از سیلاب در روستاهای اطراف این بند کاهش می‌یابد.
وزیر انرژی و آب گفت : این وزارت ۵ پروژه بزرگ بند آب در حوزه دریایی شمال زیر کار دارد که افتتاح هریک از این پروژه‌ها سبب ایجاد سهولت‌های فراوان در بخش زراعت در کشور می‌شود.
غوث الدین یکی از ساکنان محل گفت: قبل از این‌ همه‌ساله در فصل آبخیزی خانه‌های خود را ترک کرده و به مناطقی دور از تهدید سیلاب کوچ می‌کردیم ولی با ساخته شدن بند آبگردان دیگر این مشکل از بین رفته است .
گفتنی است از بند آبگردان بنگاله بیش از ۱۷۸ هکتار زمین در ولسوالی‌های ولایات بلخ و جوزجان سیراب می‌‌شود .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا