آخرین اخباراسلایدشوافغانستان

بنیاد آسیا: اکثر مردم افغانستان نسبت به آینده بدبین‌اند


بر اساس تازه‌ترین گزارش «بنیاد آسیا»، بیش از ۵۰ درصد مردم افغانستان بر این باور هستند که کشور در جهت درست حرکت نمی‌کند.
به گزارش خبرگزاری دید، بنیاد آسیا با بیش از ۱۰ هزار شهروند افغان که نمایندگی از تمام گروه‌های قومی می‌کرده‎اند، در ۳۴ ولایت افغانستان، مصاحبه کرده است.
بر اساس این یافته‌ها، ناامنی و مشکلات اقتصادی نگرش مردم را نسبت به آینده کشور عوض کرده و شمار زیادی از مردم می‎خواهند کشور را ترک کنند.
بر بنیاد این گزارش، ۳۲ درصد مردم افغانستان بر این باوراند که کشور در جهت درست به پیش می‌رود، درحالیکه ۶۱ درصد می‌گویند در جهت نادرست در حرکت است.
در همین حال، ۳۸ درصد مردم افغانستان گفته‌اند که در صورت یافتن فرصت، کشور را ترک خواهند کرد که مهم‌ترین دلیل آن را افزایش درگیری‌ها، مرگ‌ومیر و حملات گروه‌های مخالف دولت تشکیل می‌دهد.
در این گزارش آمده است که اعتماد بالای نهاد‌های دولتی بعد از یک کاهش که در سال ۲۰۱۶ میلادی داشت، بهبود یافته است. در حالیکه بعضی مردم نسبت به توانایی‌های رهبران دولت جهت بهبود بخشیدن به شرایط زندگی مردم، شک و تردید نیز دارند.
این گزارش همچنان می‌افزاید که ۶۹ درصد افغان‌ها موافقند که زنان نیز در پیشرفت جامعه سهیم شوند. ۹۱ درصد مردم گفته‌اند که زنان مانند مردان باید از فرصت‌های تحصیلی برابر برخوردار شوند.
بنیاد آسیا یک سازمان غیرانتفاعی توسعه بین‌المللی است که فعالیت خود را از سال ۱۹۵۴ میلادی در افغانستان آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا