آخرین اخبارافغانستانورزش

بهامین رحیمی قهرمان پاورلفتینگ کشور با افتخارات طلایی برگشت

بهامین رحیمی پهلوان طلایی کشور که در مسابقات پاورلفتینگ در فدراتیف روسیه اشتراک کرده بود، با کسب پنج مدال طلا روز گذشته در حالی که از سوی مسئولان فدراسیون پاورلفتینگ و شماری از هوادارانش استقبال می‌شد، به کشور برگشت.

به گزارش خبرگزاری دید، بهامین رحیمی مدال آور طلایی کشور با کسب پنج مدال طلا در رشته پاورلفتینگ در فدراتیف روسیه، به کشور برگشت.

آقای رحیمی با بلند کردن ۲۴۰ کیلوگرام وزنه مدال طلایی این رشته را در رقابت با ورزشکاران روس و کشورهای دیگر از آن خود کرد.

در مراسم استقبال از آقای رحیمی، نجیب‌الله ایوبی رییس فدراسیون پاورلفتینگ کشور ضمن مبارک باد عرض کردن قهرمانی بهامین رحیمی، گفت که ملت ما قهرمان پرور است و اگر فرصت مساعد شود، استعدادهای نیرومندی در کشور ما وجود دارد.

آقای ایوبی تاکید کرد که حمایت از ورزشکاران سبب بلند رفتن نام افغانستان در جهان می‌شود و بهامین رحیمی توانست پرچم کشورش را در روسیه به اهتزاز در آورد.

به گفته او، بهامین رحیمی با کسب مدال‌های طلا، ملت افغانستان را سربلند کرده و این افتخار مربوط تمام مردم می‌شود.

در همین حال، بهامین رحیمی قهرمان پاورلفتینگ کشور می‌گوید که افتخار دارد که برای افغانستان مدال آورده و افتخار آن از همه ملت است.

وی گفت: من برای تحصیل در روسیه رفته بودم و با تلاش فراوان و تمرینات زیاد توانستم در مسابقات رشته ورزشی پاور لفتینگ اشتراک کنم و برای کشور خود افتخار بیافرینم.

بهامین گفت که امیدوار است هر روز ورزش افغانستان سیر صعودی داشته باشد و برنامه بعدی‌اش اشتراک در مسابقات جهانی است.

رحیم الله رحیمی  رییس پیشین اداره ثبت دارایی مقامات عالی رتبه حکومتی، پدر بهامین می‌گوید: افتخار بهامین تنها مربوط من نمی‌شود مربوط همه مردم افغانستان و جوانان می‌باشد، افتخار می‌کنم منحیث یک شهروند افغان چنین پسری تربیت کردم.

گفتنی است که بهامین رحیمی در وزن ۶۵ کیلوگرام، با برداشتن وزنه ۲۴۰ کیلوگرامی در فدراتیف روسیه ۵ مدال طلا برای افغانستان کمایی کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا