آخرین اخبارافغانستانسیاست

عبدالله:

بهانه گروه طالبان برای مذاکره با حکومت رفع شود

داکتر عبدالله‌ رییس اجرایی کشور می‌گوید که حاضر نشدن گروه طالبان به مذاکره‌ مستقیم با حکومت افغانستان مهم‌ترین مانع برای رسیدن به صلح در این کشور است.

داکتر عبدالله‌ رییس اجرایی کشور می‌گوید که حاضر نشدن گروه طالبان به مذاکره‌ مستقیم با حکومت افغانستان مهم‌ترین مانع برای رسیدن به صلح در این کشور است.
به گزارش خبرگزاری دید، آقای عبدالله امروز «دوشنبه، ۶ حوت» در نشست شورای وزیران گفت که گروه طالبان تاکنون به مذاکرات مستقیم با دولت افغانستان حاضر نشده است.
او تاکید کرد که حکومت افغانستان مسئولیت دارد که موانع سد راه رسیدن به صلح را بردارد.
به گفته‌ او تیم مذاکراتی حکومت افغانستان باید یک تیم با ترکیب نمایندگان دولت و دیگر نهادهای سیاسی و شخصیت‌های ملی کشور باشد تا هر بهانه‌ای که طالبان برای آغاز مذاکرات مستقیم داشته باشد، رفع شود.
رییس اجرایی کشور افزود که در این راستا بحث‌ها و مشوره‌ها در سطح حکومت وحدت ملی صورت خواهد گرفت.
او در مورد لویه جرگه مشورتی صلح نیز گفت هر اقداماتی که در سطح ملی صورت می‌گیرد، پیش از آن باید در مورد اهداف، مسیر، توقع مردم و زمان برگزاری آن مشوره‌های وسیع صورت بگیرد.
او افزود:«هر اقدامی که ما را کمک کند و نزدیک بسازد به یک صلح آبرومند، عادلانه و قابل قبول برای مردم افغانستان، مورد استقبال مردم خواهد بود.»
پیش از این، محمدعمر داوودزی رییس دبیرخانه‌ی شورای عالی صلح و نماینده‌ رییس‌جمهور در امور منطقه‌ای برای اجماع صلح گفته بود که لویه جرگه مشورتی صلح به تاریخ ۲۶ حوت برای سه روز برگزار خواهد شد. به گفته‌ او، در این جرگه حدود سه تا چهار هزار نفر از نمایندگان اقشار مختلف مردم افغانستان شرکت خواهند کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا