آخرین اخباراجتماعافغانستان

بهای آب در هرات افزایش می‌یابد!

مسئولان اداره آبرسانی هرات می‌گویند که ممکن است قیمت هر متر مکعب آب آشامیدنی در این ولایت از ۲۵افغانی به ۳۵ الی ۴۰ افغانی افزایش یابد.
آنان دلیل این صعود قیمت را عدم پرداخت بدهکاری برخی اداره‌های دولتی و شهروندان هرات از این اداره اعلام می‌کنند.
به گزارش خبرگزاری دید، محمد راتب حمیم رییس اداره آبرسانی وکانالیزاسیون ولایت هرات در یک نشست خبری امروز گفت:۲۱ اداره دولتی ۳۳ میلیون افغانی از این اداره بدهکارند که تنها ۱۹ میلیون این مقروضیت مربوط اداره محبس این ولایت می‌شود.
وی افزود:« اگر اداره‌های مدنظر بدهی شان‌را نپردازند ما دو راه حل داریم؛ امکان دارد صرفیه آب از ۲۵ به ۳۵ الی ۴۰ افغانی افزایش یابد و یا این‌که ما خدمات ۲۴ ساعته را محدود کنیم و ۱۲ ساعت در شبانه روز خدمات داشته باشیم.»
او تصریح کرد که باید ۲۵۶ میلیون افغانی از شهروان و اداره‌های دولتی جهت خدمات آبرسانی جمع‌آوری می‌شد، اما در حال حاضر تنها ۱۵۱ میلیون افغانی جمع آوری شده است.
در عین زمان آقای حمیم از ایجاد مرکز آبرسانی شهرک عرفان در ناحیه ششم هرات خبر داده و گفت: پروژه آبرسانی شهرک عرفان به هزینه پنج میلیون افغانی برای پنچ‌هزار خانواده ایجاد شده که کار آن عنقریب به پایه اکمال خواهد رسید.
از سویی هم، جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات می‌گوید: پرداخت مقروضیت بعضی اداره‌های دولتی در این ولایت وابسته به تخصیص است تا زمانی‌که ازسوی مرکز به این اداره‌ها جهت پرداخت مقروضیت بودجه تخصیص داده نشود، اداره‌های مذکور قادر به پرداخت این مقروضیت‌ها نمی‌شوند.
به گفته او، در سال پیشرو چالش مقروضیت اداره‌های دولتی هرات برطرف می‌‍‌‌‌‌‌‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا