آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

بهای مواد نفتی در زمستان کاهش می‌یابد

اداره ملی نورم و استندرد افغانستان از کاهش بهای مواد نفتی در سه ماه زمستان خبر داده می‌گوید، محصول گمرکی از ۱۲ درصد به ۶ درصد کاهش خواهد یافت و بهای یک تُن پطرول و دیزل از ۶۰۰ دالر به ۴۵۰ دالر پایین خواهد آمد.
به گزارش خبرگزاری دید، نقیب الله فایق رییس اداره ملی نورم و استندرد می‏گوید، در جلسه کابینه همچنان روی جلوگیری از واردات مواد نفتی بی‎کیفیت تاکید شده است.
در همین حال، اداره ملی نورم و استندرد می‏گوید: جواز فعالیت بیش از ۵۸ شرکت مواد نفتی را به دلیل واردات مواد بی‏کیفیت لغو کرده است.
این اداره افزود، این شماره شرکت‏ها به علت واردات مواد نفتی بی‏کیفیت به وزارت تجارت فرستاده و سپس لغو شد.
نقیب‏الله فایق: « پطرول گروپ، ایشان رحمن مزاری، برادران اتحاد، وطن گاز، شرکت پسران جهانی، قابل خان فطرت، مصطفی خالد، عبدالکریم لمتد، حاجی ظریف و شماری دیگر را از جمله این شرکت‎ها هستند.»
بر اساس اظهارات آقای فایق، اداره ملی نورم و استندرد با مافیای گازمایع مواجه است و در برابر این مافیا مانع ایجاد خواهد کرد.
با این همه، شماری از شهروندان کشور با انتقاد از عملکرد شرکت‏های وارد کننده مواد نفتی می‎گویند، همه ساله در فصل زمستان بهای مواد نفتی به گونه چشم‏گیر افزایش پیدا می‏کند و حکومت در این قسمت بی تفاوت است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا