آخرین اخبارجهانسیاست

بهرامی: انتقال گاز از روسیه به پاکستان چانسی برای عملی شدن ندارد

خبرگزاری دید: سفیر پیشین ایران در افغانستان با اشاره به دیدار رهبران روسیه و پاکستان و گفت‌وگو در باره انتقال گاز از روسیه به پاکستان از طریق افغانستان، عملی شدن این پروژه را بعید خواند.


محمد رضا بهرامی سفیر پیشین ایران در کابل به تازگی در رشته توییتی با اشاره به دیدار شهباز شریف نخست‌وزیر پاکستان و ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه در حاشیه نشست رهبران سازمان همکاری شانگهای در سمرقند گفته است که پروژه انتقال گاز از روسیه به پاکستان و از طریق افغانستان چانسی برای عملی‌شدن ندارد.
در این دیدار، ولادیمیر پوتین با بیان این‌که پروژه‌های بسیار بزرگی مانند خط لوله گاز از روسیه به پاکستان و حمل و نقل از طریق خط آهن وجود دارد، گفته است: با توجه به این‌که زیرساخت‌هایی در روسیه، قزاقستان و ازبیکستان وجود دارد، این امکان می‌رود.
در همین حال، محمد رضا بهرامی سفیر پیشین ایران در کابل در این رابطه نوشته است: در شرایطی که پروژه مشترک خط لوله گاز پاکستان استریم PSGP به دلیل تحریم روسیه متوقف شده است، احداث خط لوله انتقال گاز از روسیه به پاکستان و از طریق آسیای مرکزی و افغانستان که درگفت‌وگوی پوتین، شریف درنشست شانگهای مطرح شده، بعید است چانسی برای جدی بودن داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا