آخرین اخبارافغانستانسیاست

عبدالله:

بهره‌برداری انتخاباتی از استقلال مردود است

عبدالله عبدالله در پیوند به صدمین سالروز استقلال کشور می‌گوید که هرگونه مصادره، بهره‌برداری گروهی و انتخاباتی از روزهای ملی به‌ویژه سالروز استقلال کشور، کاری نکوهیدنی و مردود است.

عبدالله عبدالله در پیوند به صدمین سالروز استقلال کشور می‌گوید که هرگونه مصادره، بهره‌برداری گروهی و انتخاباتی از روزهای ملی به‌ویژه سالروز استقلال کشور، کاری نکوهیدنی و مردود است.
به گزارش خبرگزاری دید، عبدالله عبدالله نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پیامی به مناسبت صدمین سالروز استقلال کشور اظهار داشت: بیست‌و هشتم اسد مصادف به صدمین سالروز استقلال افغانستان است. یک قرن پیش، مردم آزادی‌خواه و مبارز افغانستان به رهبری شاه امان‌الله خان و دیگر رهبران آزادی‌خواه کشور در برابر تجاوز و مداخله بریتانیای وقت ایستادند تا استقلال کشور را به دست بیاورند.
عبدالله افزود: این روز پُر افتخار و تاریخی را به منظور ارج‌گذاری و پاسداشت از مبارزات آزادی‌طلبی و عدالت‌خواهی مردم افغانستان و شهدای راه آزادی در دوره‌های مختلف به ویژه دوران جهاد و مقاومت گرامی‌ می‌داریم.
وی تصریح کرد: فرزندان این مرز و بوم امروز نیز در سنگرهای نبرد با تروریزم برای آزادی و پاسداری از نوامیس ملی می‌رزمند و قربانی می‌دهند. مردم افغانستان ثابت کرده‌اند که از جان و مال‌شان می‌گذرند، اما اسارت، ظلم و تسلیمی را نمی‌پذیرند و اجازه نمی‌دهند بیگانگان برای آن‌ها تعیین تکلیف نمایند.
این چهره سیاسی کشور گفت: مبارزات سراسری و فداکارانه مردم ما در دوران جهاد، مقاومت ملی و جنگ در برابر دهشت‌افگنی مصداق بارز این ادعا در دهه‌های پسین مبارزات رهایی بخش مردم ما می‌باشد.
به گفته وی: آزادی و استقلال افغانستان، محصول جان‌بازی، ایثار و فداکاری نیاکان سربلند و با افتخار ما از گوشه‌گوشۀ این مرز و بوم است. هرگونه مصادره، بهره‌برداری گروهی و انتخاباتی از روزهای ملی به‌ویژه سالروز استقلال کشور، کاری نکوهیدنی و مردود است.
عبدالله عبدالله افزود: ما در آستانه‌ رفتن به سوی انتخابات ریاست جمهوری قرارداریم. انتخابات یکی از دستاوردهای مبارزات طولانی مردم ما است. از کمیسیون‌های محترم برگزاری انتخابات توقع داریم در مدیریت سالم این روند و برگزاری یک انتخابات شفاف، با اعتبار و عاری از هرگونه تقلب از هیچ‌نوع تلاش دریغ نورزند و از مردم افغانستان می‌خواهیم حضور پر رنگ خود را در جریان مبارزات و روز رأی دهی برای پاس‌داری از دستاوردهای مبارزات طولانی خویش و پاسخ رد به بدخواهان و دشمنان مردم‌سالاری در کشور به نمایش بگذارند.
عبدالله تصریح کرد: با تقدیر از قربانی و مبارزات قوای مسلح کشور در جنگ با دهشت‌افگنان در راه دفاع از استقلال و تمامیت ارضی کشور، از آنان نیز می‌خواهیم در سرکوب دشمنان افغانستان و تأمین امنیت مردم و انتخابات در همکاری با مردم از هیچ‌نوع تلاش فروگذار نکنند.
وی اظهار داشت: مردم ما تشنه صلح پایدار و عادلانه اند. ما از تلاش‌های صلح به منظور دست‌یافتن به اهداف استقلال و مبارزات رهایی بخش مردم حمایت و پشتیبانی می‌نماییم و از تلاش‌های کشورهای دوست در این زمینه به ویژه ایالات متحده استقبال می‌نماییم. در عین زمان به مردم افغانستان اطمینان می‌دهیم که صلح به معنای معامله به دستاوردها و ارزش‌های مردم‌سالاری نیست و ما از اصول و ارزش‌های ملی در جریان مذاکرات برای دست‌یافتن به صلح با قاطعیت پشتیبانی و حمایت می‌کنیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا