آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

به ارزش بیش از ۷ میلیارد افغانی ۱۸ پروژه تایید شد

۱۸ پروژه به ارزش مجموعی ۷٫۵ میلیارد افغانی از سوی کمیسیون تدارکات ملی در نشست هفته‌وار این کمیسیون در ارگ منظور شد. این ۱۸ پروژه از میان ۲۰ پروژه مطرح شده منظور شده است.

۱۸ پروژه به ارزش مجموعی ۷٫۵ میلیارد افغانی از سوی کمیسیون تدارکات ملی در نشست هفته‌وار این کمیسیون در ارگ منظور شد. این ۱۸ پروژه از میان ۲۰ پروژه مطرح شده منظور شده است.
به گزارش خبرگزاری دید، عمده‌ترین قراردادهای منظور شده شامل اعمار جاده هرات – چشت شریف؛ اعمار جاده ولسوالی ینگی‌قلعه الی چاه‌آب ولایت تخار؛ اعمار جاده پل بهسود الی عبدالخیل و جاده اتصالی پل بهسود؛ تهیه، نصب و راه‌اندازی شبکه‌های توزیعی انرژی برق در ولسوالی‌های کرخ، پشتون‌زرغون، چشت شریف و اوبه ولایت هرات؛ اصلاح مسیر دریاچه نمک‌آب ولسوالی نمک‌آب تخار؛ تهیه وسایل تیلی‌مدیسن برای سه شفاخانه و ایجاد مرکز معلوماتی طبی در وزارت صحت عامه و تعدیل قرارداد تدارک انترنت با کمپنی Explore Tech و ازبیک تیلی‌کام مربوط وزارت مخابرات و تکنالوجی معلوماتی می‌باشد.
از سویی هم، قرارداد تهیه خدمات ۱ STM انترنت برای دفاتر مرکزی کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی و ۱۲ MB انترنت برای انستیتوت خدمات ملکی از طریق فایبر نوری، در پرنسیب تصویب گردید و به شرکت افغان تیلی‌کام هدایت داده شد که روی طرح معیار تعیین قیمت عرضه خدمات یکسان به تمام ادارات دولتی کار نموده و گزارش آن را به کمیسیون ارائه کند.
همچنین در این جلسه درخواست منظوری تعدیل ۴ پروژه پس از بررسی و مداقه تأیید و گزارش تحقق فیصله‌های قبلی کمیسیون، بررسی شد.
در همین حال، کمیسیون گزارش‌های وزارت معادن و پترولیم را درباره پروسه داوطلبی پروژه‌های سمنت جبل‌السراج و هرات تأیید و به آن وزارت هدایت داد که بررسی‌های همه‌جانبه مالی و تخنیکی شرکت‌های داوطلب را انجام دهد.
از سویی هم، درخواست منظوری اعطای قرارداد اعمار تعمیر مکتب نمونه‌‌ای بهرآباد ولسوالی بهسود ولایت ننگرهار بررسی گردید و مدیریت این پروژه به وزارت شهرسازی و اراضی انتقال یافت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا