آخرین اخباراسلایدشوافغانستان

از سوی رییس‌جمهور

به خانواده‌ شهداي (۲ اسد) مدال‌های دولتی اهدا شد


محمداشرف غنی، و بانوی اول کشور قبل از ظهر امروز در مراسم گرامی‌داشت و یادبود از کارمندان وزارت معادن و پترولیم که در حمله تروریستی (۲ اسد) کشته شده بودند، اشتراک و با خانواده‌های قربانیان این‌ حادثه، غم‌شریکی کرد.
این مراسم که در تالار ریاست سروی جیولوجی و معدن برگزار شده بود، ابتدا خادم‌حسین رحیمی، به نمایندگی از خانواده‌های شهدا صحبت کرد و خواست‌ها و پیشنهادات شان را مطرح کردند.
وی خواستار توجه جدی دولت به خانواده‌های شهدا و زخمی‌های حادثه تروریستی دوم اسد شد و گفت: خانواده‌های شهدا می‌خواهند که رویداد خونین دوم اسد، به شکل جدی بررسی شود و عاملان آن شناسایی و به جزای اعمال شان برسند.
همچنان رییس‌جمهور غنی، ضمن تسلیت و غم‌شریکی به خانواده‌های شهدای دوم اسد گفت: با شهید شدن همکاران تان در حادثۀ تروریستی دوم اسد، خلای بزرگی ایجاد شده، این کمبود را همکاران این شهدا بیشتر از همه احساس می‌کنند و امروز همه ما بر گلیم غم نشسته‌ایم.
رییس‌جمهور، به سرپرست وزارت معادن و پترولیم و مسئولان دفترریاست جمهوری هدایت داد تا در پروسه اداری به‌خاطر همکاری با خانواده‌های شهدا سهولت ایجاد شود و یک گروپ کاری مشترک در این خصوص ایجاد و پروسه اداری آن در کمتر از یک ماه تکمیل گردد.
آقای غنی، برای خانواده‌های شهدا اطمینان داد که حادثه تروریستی دوم اسد، مورد بررسی قرار می‌گیرد. وی در مورد ثبت خانواده‌های شهدا در وزارت کار، امور اجتماعی، شهدا و معلولین به مسئولان آن وزارت، هدایت داد.
رییس‌جمهور غنی، برای سرپرست وزارت معادن و پترولیم و رییس کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی دستور داد، تا به خانواده‌های شهدا توجه خاص نموده و آن‌عده از اعضای خانواده‌های شهدا را که توانایی کار را داشته باشند، در ادارات دولتی به کار بگمارند.
رییس‌جمهور خاطرنشان کرد که ساخت و توزیع مسکن برای خانواده‌های شهدا با وجودی‌که زمان‌گیر است، از اولویت‌های ماست و در این زمینه اقدامات صورت می‌گیرد.
وی افزود: وعده من این است که در پروژۀ بزرگ مسکن‌سازی که از سوی کشور چین تمویل می‌شود و کار عملی آن در ماه‌های آینده آغاز می‌گردد، به خانواده‌های شهدای نیروهای امنیتی و دفاعی و همچنان خانواده‌های شهدای کارمندان ملکی اولویت داده می‌شود.
در این مراسم از سوی رییس‌جمهور، برای خانواده‌های شهدای دوم اسد، مدال‌های عالی دولتی «غازی‌میر مسجدی خان» و ملالی، قهرمان معرکۀ میوند تفویض شد و همچنان به زخمیان آن رویداد، تقدیر نامه‌ها اهدا شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا