آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

حامد کرزی:

به خواست رییس جمهور غنی نامم از لیست اشتراک کنندگان نشست پکن حذف شد

رییس جمهور پیشین کشور می‌گوید که رییس جمهور غنی باید دقت کند و اوضاع کشور را بسنجد، زیرا افغانستان به شدت به‌ سوی خرابی در حرکت است.

رییس جمهور پیشین کشور می‌گوید که رییس جمهور غنی باید دقت کند و اوضاع کشور را بسنجد، زیرا افغانستان به شدت به‌ سوی خرابی در حرکت است.
به گزارش خبرگزاری دید، حامد کرزی رییس جمهور پیشین کشور دقایقی قبل در یک نشست خبری در کابل گفت: جمهوری اسلامی، آزادی بیان و ارزش‌ها از دستاوردهای مردم افغانستان است که در چهار سال اخیر به شدت تهدید می‌شود.
کرزی افزود: با آغاز کوشش‌های امریکا برای گفت‌وگوهای صلح، تهدید‌ها علیه آزادی بیان تحلیلگران و برخی سیاسیون شدت گرفت، در حالی که همه می‌گوییم در گفت‌وگوهای صلح ارزش‌ها حفظ شود، اساس این دستاورد‌ها جمهوری اسلامی و آزادی بیان است، نه سرک و اپارتمان‌ها.
وی تصریح کرد: نیروهای امنیتی باید بی‌طرف باشد و نباید به‌خاطر اهدف شخصی افراد، مردم خود را زیر حمله قرار دهند.
رییس جمهور پیشین تأکید کرد: اشرف غنی باید اوضاع را بسنجد و همکار مردم باشد، زیرا کشور به شدت به سوی خرابی در حرکت است و در صورت گام‌های عملی برای بهبود وضعیت، ما نیز همکار شان خواهیم بود.
حامد کرزی در مورد نشست پکن گفت: این نشست قابل قبول و با آن که رییس جمهور غنی خواست نام من از لیست حذف شود، ولی مهم حضور من نیست، بلکه خود نشست مهم است که سیاسیون و شخصیت‌های افغانستان در آن اشتراک کنند.
کرزی افزود: نتایج انتخابات باید یک روز پس از برگزاری انتخابات اعلام می‌شد؛ این که نشد دلیل‌اش این است که افغانستان یک کشور مستقل و آزاد نیست.
وی تصریح کرد: در حال حاضر کشور در بحران قرار دارد و نباید گذاشت که بیشتر از این وضعیت بحرانی‌تر شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا