آخرین اخبارافغانستان

مسوول ارشد امنیتی در شمال کشور:

به دشمنان رحم نمی‌کنیم

قوماندان قول اردوی ۲۰۹ شاهین در شمال کشور از تشدید عملیات‌ها علیه مخالفان مسلح در مناطق مختلف ولایات شمال و شمال‌شرق خبر داده و می‌گوید: نیروهای امنیتی دیگر به دشمنان رحم نخواهند کرد.
به گزارش خبرگزاری دید، جنرال امان الله مبین، قوماندان قول اردوی ۲۰۹ شاهین با حضور در جمع خبرنگاران ولایت بلخ گفت: پلان عملیاتی ” خالد ۹۶ ” از ۴۰ روز گذشته بدینسو به مرحله اجرا گذاشته شده و در اکثریت مناطق فشار بالای هراس‌افکنان شدت یافته است.
آقای مبین که هفته گذشته بعنوان قوماندان قول اردوی شاهین معرفی شده است، فعالیت‌های چند روزه را پردستاورد دانسته و گفت: همانگونه که وعده داده بودم، به دشمنان رحم نخواهم کرد و شمال را به گورستان هراس‌افکنان تبدیل خواهم کرد.
وی همچنان از جدیت مقامات ارشد امنیتی در کابل خبر داده و گفت: وزیر دفاع در سفر به ولایت بلخ دستورات لازم را در این مورد داده است. پلانگذاری ما برای اجرای عملیات خالد ۹۶ در قالب ۴ فصل تکمیل شده و این پلان مرحله به مرحله اجرا می‌شود.
قوماندان قول اردوی شاهین همچنان از ناکامی تلاش‌های مخالفان در روزهای اخیر با تحمل تلفات سنگین سخن زده و گفت: شاهراه بغلان – بدخشان که در تهدید بلند امنیتی قرار داشت، به روی مسافرین باز شد، شاهراه سالنگ که مورد تهاجم قرار گرفته بود و نیز جاده بغلان – سمنگان مخالفان در جاده سنگ انداخته بودند نیز به روی مسافرین باز شده و وضعیت به حالت عادی برگشته است.
وی همچنان گشودن راه ولسوالی درقد – خواجه بهاوالدین و بازپس‌گیری ولسوالی غورماچ چند ساعت بعد از تصرف مخالفین را از دیگر دستاوردهای نیروهای امنیتی دانست.
با این حال مسوولین قول اردوی شاهین می‌گویند: هنوز هم برخی مناطق در بدخشان، ۶ ولسوالی در کندوز، ولسوالی‌های بغلان‌ها و دند غوری در ولایت بغلان، و برخی مناطق در ولایات فاریاب و سرپل نیز در معرض تهدید بلند امنیتی قرار دارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا