آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمصحت

به دنبال شیوع موج تازه کرونا، وزارت صحت در حال بررسی طرح قرنطینه است

به دنبال موج تازه شیوع ویروس کرونا، وزارت صحت عامه می‌گوید که موضوع قطع پروازهای هند به افغانستان، وضع محدودیت رفت‌وآمد در مرزهای پاکستان و ایران و قرنطینه را بررسی می‌کند تا به کابینه پیشنهاد کند.


به گزارش خبرگزاری دید، وحید مجروح سرپرست وزارت صحت عامه امروز دوشنبه(۶ ثور) در نشستی با رییس صحت عامه ولایت‌ها، نمایند‌گان بخش خصوصی و موسسه‌های تطبیق‌کننده عرضه خدمات صحی بر تدابیر جدی وزارت صحت عامه در راستای پیش‌گیری از موج سوم کرونا تأکید کرده است.
سرپرست وزارت صحت عامه گفته است که در حال حاضر هماهنگی خوب میان وزارت صحت عامه و دیگر نهادها وجود دارد و این کار می‌تواند در امر پیش‌گیری از موج سوم ویروس کرونا موثر باشد.
مجروح به رییسان صحت عامه ولایت‌ها دستور داده است تا ظرفیت تولید شرکت‌های آکسیجن را در مرکز و ولایات را بررسی کنند تا بر اساس آن تدابیر گرفته شود.
وحید مجروح هم‌چنان از مسئولان ادارات مربوطه خواسته است که برای فراهم‌سازی کیت‌های تشخیص ویروس کرونا در شفاخانه‌های خصوصی، پرداخت معاش کارمندان صحی، استفاده از تیم‌های آرآر‌تی به عنوان تیم‌های کلینیکی و استخدام کارمندان جدید در لابراتوارها به صورت جدی اقدام کنند.
نگرانی از شیوع کرونا در کشور با توجه به افزایش ابتلا به ویروس کرونا، بیش‌تر شده است. این در حالی است که هند به شدت درگیر موج دوم ویروس کرونا است.
وزارت صحت عامه به صورت رسمی شیوع موج سوم ویروس کرونا را تأیید نکرده است. اما شیوع نوع جهش یافته ویروس کرونا را تأیید کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا