آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادث

عطامحمد نور:

به رغم آغاز مرحله «کاهش خشونت‌ها» طالبان حملات سنگینی بر ولسوالی زاری بلخ انجام دادند

عطامحمد نور رییس اجرایی جمعیت اسلامی می‌گوید که به رغم آغاز دوره هفت روزه «کاهش خشونت‌ها»، گروه طالبان حملات سنگینی را بالای ولسوالی زاری ولایت بلخ انجام دادند.

عطامحمد نور رییس اجرایی جمعیت اسلامی می‌گوید که به رغم آغاز دوره هفت روزه «کاهش خشونت‌ها»، گروه طالبان حملات سنگینی را بالای ولسوالی زاری ولایت بلخ انجام دادند.
به گزارش خبرگزاری دید، عطامحمد نور رییس اجرایی جمعیت اسلامی در پستی فیسبوکی نگاشته است: با آنكه دوره هفت روزه «کاهش خشونت‌ها» از ساعت ۱۲ امشب آغاز شد، اما بدبختانه تحريک طالبان ساعت ٢:٣٠ امشب از سه استقامت حملات سنگينی را بالای ولسوالی زاری ولايت بلخ انجام دادند.
آقای نور افزوده: توقع ما اين است كه اين گروه به تعهد شان عمل كرده و به خشونت متوسل نشوند. در غير از آن، اين نشان دهنده آن است كه تحريک طالبان يک گروه منسجم و تحت امر يک فرماندهی نيستند.
رییس اجرایی جمعیت اسلامی ابراز امیدواری کرده که تحريک طالبان به تعهد و قول خود وفا كرده و بگذارند مردم پس از چهار دهه جنگ و خشونت، برای چند روزى لذت صلح و آرامش را بچشند.
از سویی هم، منیراحمد فرهاد سخنگوی والی بلخ می‌گوید: حوالی ساعت ۲:۳۰ بامداد امروز طالبان بالای مرکز و پاسگاه‌های نیروهای امنیتی در ولسوالی زاری حملات تهاجمی داشتند که این حملات شان از سوی نیروهای امنیتی و دفاعی عقب زده شده و وضعیت تحت کنترول نیروهای امنیتی قرار دارد.
فرهاد افزود که در این حمله طالبان، ۲ سرباز اردوی ملی شهید شده است.
اگروه طالبان اما، ادعا می‌کند که به اجرای عملیات نیروهای دولتی در ساحات تحت حاکمیت این گروه پاسخ داده است.
طرح کاهش خشونت‌ها با طالبان، بر مبنای توافق این گروه با امریکا از ساعت ۱۲ شب گذشته به این سو عملی شده که بر بنیاد آن، نیروهای دولتی و گروه طالبان باهم درگیر نمی‌شوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا