آخرین اخبارافغانستانسیاست

به زودی هیئتی از طا-لبان روانه ایران می‌شود

خبرگزاری دید: قرار است هیئتی از مقامات بلندپایه طا-لبان با ریاست خلیل‌الرحمان حقانی سرپرست وزارت امور مهاجرین آن‌ها برای بررسی وضعیت مهاجران و پناهجویان به تهران سفر کند.


سید حسن مرتضوی معاون سفارت ایران در کابل روز گذشته (یکشنبه ۸ جوزا) با خلیل‌الرحمان حقانی سرپرست وزارت امور مهاجرین حکومت سرپرست طا-لبان دیدار و گفت‌وگو کرد.
مرتضوی در رابطه با این دیدار اظهار داشت: شرایط در ماه‌های اخیر در افغانستان به گونه‌ای رقم خورد که ایران میزبان جمع کثیری از مهاجرین جدیدالورود بوده است که این موضوع نیاز هماهنگی با هیئت حاکمه افغانستان را دارد.
وی در ادامه افزود: پس از روی کار آمدن طا-لبان برخی مشکلات اداری برای روند کاری مهاجرین افغانستانی در ایران به وجود آمده است که بنا بر این شد تا دو طرف در همکاری مشترک به سوی حل حداکثری مشکلات مهاجرین عزیز افغانستانی در ایران حرکت کنند.
معاون سفارت ایران در کابل همچنین اظهار داشت: بنا بر آنچه پیش از این اعلام شده بود، هیئت وزارت امور مهاجرین طا-لبان برای پیگیری روند حل مشکلات مهاجرین افغانستانی عازم تهران خواهد شد تا سهولت‌های اداری برای حل این مشکلات به صورت مشترک تدبیر و اجرایی گردد.
گفتنی است که پس از سقوط دولت جمهوری در افغانستان و حاکم شدن دوباره طا-لبان، صدها هزار شهروند کشور روانه ایران و پاکستان شدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا