آخرین اخبارافغانستانسیاست

به سفارت افغانستان در بلجیم حمله شد

سفارت افغانستان در بلجیم هدف حملات اوباشان قرار گرفته است. اکنون این افراد بازداشت شده اما هویت آنان تا کنون فاش نشده است.


به گزارش خبرگزاری دید، سفارت افغانستان در بلجیم امروز دوشنبه(٥ میزان) در خبرنامه‌ای گفته است که شش تن اوباش به زور وارد این سفارت شده و برخی دوسیه‌ها و اسناد بهادار را دزدیده اند.
در این خبرنامه آمده است، این افراد که خود را شهروندان دموکرات افغانستان خوانده اند، در تاریکی بامداد ۲۷ سپتمبر کلکین‌ها و دروازه‌های امنیتی سفارت را شکستانده و نگهبان را لت و کوب و با ریسمان و چاقو تهدید به مرگ کرده‌اند.
نظیف‌الله سالارزی سفیر افغانستان در بلجیم، این اعلامیه را در صفحۀ فیسبوک و تویتر خود نشر کرده است.
در خبرنامۀ سفارت افغانستان در بلجیم آمده است که شخص سفیر تلاش کرد که با حمله کنندگان صحبت کرده و با حفظ آرامش و بدون مداخلۀ پولیس مشکل را حل کند، اما این وضعیت با مداخلۀ پولیس و دستگیری مهاجمان پایان یافت.
هویت مهاجمان تا کنون فاش نشده است.
یک دیپلمات پیشین سفارت افغانستان در اروپا با ارسال پیام ویدیویی یکی از این مهاجمان به صدای امریکا گفته است که افراد مهاجم خسارات هنگفتی بر سفارت وارد کرده اند.
در این پیام ویدیویی، فرد مهاجم به زبان بلجیمی و دری ادعا می‌کند که با مسلط شدن طالبان، حکومت قانونی در افغانستان وجود ندارد و به ادعای وی مردم دموکرات افغانستان حکومت موقت طالبان را به رسمیت نمی‌شناسند.
این مهاجم همچنین گفته است: ما مردم دموکرات افغانستان از مقاومت افغانستان به هر وسیلۀ لازم حمایت می‌کنیم. ما مردم دموکرات افغانستان از کل جامعۀ افغانستان در سراسر جهان می‌خواهیم که برخیزند و سفارت‌خانه‌های خود را اشغال کنند تا صدای آنان شنیده شود و از کشور خود محافظت کنند.
گفتنی است که سفارت افغانستان در بلجیم از افغانستان در اتحادیه اروپا و ناتو نیز نمایندگی می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا