آخرین اخبارجهانسیاست

مقام اماراتی:

به سوی تنش‌زدایی با ایران گام بر می‌داریم

خبرگزاری دید: یک مقام اماراتی به تازگی بیان کرده که کشورش به سوی تنش‌زدایی با ایران گام بر می‌دارد. این مقام ارشد اماراتی تنش‌زادیی با ایران را انتخاب سیاسی خواند که در راستای پیشبرد راه‌حل‌های دیپلماتیک و دوری از تقابل اتخاذ شده است.


به نقل از بی بی سی، انور قرقاش مشاور رییس دولت امارات در امور دیپلماتیک گفته کشورهای حاشیه خلیج فارس همچنان نگران رفتار ایران در عراق، سوریه، یمن و لبنان هستند.
با این حال، آقای قرقاش درباره تعامل راهبردی امارات گفت «علیرغم این، ما گام‌هایی برای تنش‌زدایی برداشته‌ایم، زیرا هیچ علاقه‌ای به رویارویی نداریم». او هشدار داد که «کل منطقه برای دهه‌های آینده تاوان چنین رویارویی را خواهد پرداخت».
مشاور ارشد رییس دولت امارات گفت: من در مورد شانس موفقیت واقع بین هستم. این یک روند کند خواهد بود، اما ما امیدواریم که در طول زمان بتوانیم همراه با هم اعتماد بیشتری میان خودمان ایجاد کنیم و این آغازی برای پیشرفت به سوی وضعیتی پایدارتر و سودمندتر باشد.
کشورهای خلیج فارس از نزدیک مذاکرات بین قدرت‌های جهانی و ایران برای احیای توافق هسته ای ۲۰۱۵ را زیر نظر دارند. دور جدید گفت‌و‌گوها از روز هشتم قوس برابر با ۲۹ نوامبر در ویانا آغاز می‌شود.
قرقاش اما در مورد افغانستان گفته که تحولات اخیر برای امارات از دو نظر بسیار نگران کننده بوده است، از یک سو ظهور افراط گرایی و دومی تصویری که از جایگاه امریکا در منطقه ایجاد شده.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا