آخرین اخبارافغانستانسیاست

ستانکزی به مقامات حکومت پیشین:

به شما نیاز داریم به کشور برگردید، ولی توقع وزارت نداشته باشید

خبرگزاری دید: معین سیاسی وزارت امور خارجه‌ طا-لبان در دیدار با جمعی از کارمندان وزارت خارجه گفته است که مقام‌های حکومت پیشین می‌توانند به کشور برگردند، اما نباید توقع داشته باشند که «وزیر» و یا «نخست‌وزیر» شوند.

ملا شیرمحمد عباس ستانکزی که امروز یک‌شنبه( ۷ قوس) در جمعی از کارمندان وزارت خارجه‌ طا-لبان در شهر کابل صحبت می‌کرد، گفت با مقام‌های حکومت پیشین در تماس است و از آنان خواسته تا به کشور برگردند.
او افزود که به این افراد گفته است: «بیاید در وطن خود. این توقع را نکنید که وزیر، نخست‌وزیر و یا هم رییس ‌جمهور شوید. به عنوان یک افغان بیایید و در وطن زندگی کنید».
ستانکزی همچنین گفته این افراد در گذشته هر کاری انجام داده‌اند، مربوط به گذشته‌ می‌شود و کسی نمی‌تواند به آنان بگوید که در افغانستان زندگی نکنند.
او خطاب به مقام‌های حکومت پیشین افزوده که هیچ کس اجازه ندارد تا برای آنان مشکل ایجاد کند. معین سیاسی وزارت خارجه‌ طا-لبان تاکید کرد: «خاک از همه است. اگر امروز نمی‌آیید، فردا بیایید».
این در حالی است که همزمان با سقوط نظام جمهوری به دست طا-لبان بیشتر مقامات حکومت پیشین افغانستان را ترک و به کشورهای جهان پناهنده شدند.
او همچنین گفت: «ما در این سرزمین (افغانستان) به انجینر ضرورت داریم، به داکتر ضرورت داریم، به پیلوت، عسکر و جنرال ضرورت داریم».
شیرمحمد عباس ستانکزی در بخشی دیگر از صحبت‌هایش گفته که طا-لبان تلاش می‌کنند تا اعتماد مردم را کسب کنند. او تأکید کرد که نباید عمل‌کرد نیروهای طا-لبان در مخالفت با ارزش‌های مردم باشد.
ستانکزی تأکید کرد که طا-لبان باید از تجربه‌های گذشته درس بگیرند و وحدت ملی را تحکیم کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا