آخرین اخباراجتماعافغانستان

به مناسبت نیمه شعبان؛ شیعه و سنی در مورد «مهدی» اتفاق نظر دارند

خبرگزاری دید: سخنرانان در مراسم گرامی داشت از پانزدهم شعبان سالروز میلاد امام مهدی گفتند شیعه و سنی در‌ مورد موضوع مهدویت اتفاق نظر دارند که مهدویت چراغ هدایت بشریت و راهگشای مشکلات امروزی است.

مراسم گرامی‌داشت از نیمه شعبان سالروز میلاد امام مهدی امام دوازدهم شیعیان از سوی دفتر آیت‌الله سید سعید حکیم در کابل با حضور ده‌ها تن از شهروندان برگزار شد.

سید حسین عالمی بلخی رییس دارالانشا شورای علمای شیعه افغانستان در این برنامه گفت: موضوع مهدویت آینده مردم است و می‌تواند راهگشای مشکلات امروزی ما باشد.

آقای بلخی همچنان گفت که شیعه و سنی بر اساس روایات و احادیث فراوان معتقدند که مهدی موعود از نسل اهل بیت ظهور و جهان را پر از عدل و داد خواهد کرد.

وی با بیان این که ۶۵۰ حدیث در کتاب‌های مهم اهل‌سنت در مورد امام مهدی وجود دارد، افزود: ۶۵۷ مولف کتاب‌های اهل‌سنت در مورد مهدی موعود در کتاب‌های شان نوشته است و اهل‌سنت باور به حضرت مهدی را جزئی از ضروریات دین می‌دانند.

شیعیان در افغانستان همه ساله میلاد حضرت مهدی را تجلیل می‌کنند.

آقای بلخی در بخش دیگری از سخنان‌ش گفت که تبدیل شدن جهان به یک دهکده و همچنان گسترش تکنالوژی و علوم روز تشکیل حکومت واحد جهانی را فراهم کرده است که دو نظریه در مورد تشکیل حکومت واحد جهانی وجود دارد، نظریه اول از ادیان الهی است که تشکیل حکومت واحد جهانی را از طریق توجه بر معنویات و نزدیک شدن به خداوند ممکن می‌دانند.

آقای بلخی با اشاره به حمله امریکا به عراق گفت که نیروهای امریکا برای جلوگیری از ظهور حضرت مهدی به این کشور حمله کردند و در بیابان‌های عراق مردم را آزار می‌دادند که مهدی کجا است.

این در حالی است که امسال مراسم تجلیل از میلاد حضرت مهدی در امنیت و آرامش برگزار شد و حضور مردم در این مراسم‌ها پررنگ‌تر از سال‌های گذشته بوده‌ است.

با این همه اما، مسئولان دفتر آیت‌الله سید سعید حکیم در کابل می‌گویند که این دفتر برای هزاران تن از خانواده‌های فقیر کمک می‌کند.

آقای رضوانی بامیانی رییس دفتر آیت‌الله حکیم می‌گوید که این دفتر پناهگاه امن برای فقرا است که ماهانه برای صدها تن از افراد فقیر و بی‌بضاعت کمک‌های نقدی و غیر نقدی توزیع می‌شود.

نیمه شعبان مطابق باورهای اهل تشیع در جهان، سالروز میلاد امام مهدی است، توزیع شیرینی و شربت، برگزاری همایش‌ها و اجرای مراسم خوشی از رسوم این روز است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا