آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

عطا محمد نور:

به هرات آمدم، تا مردم را در برابر انحصار قدرت بسیج کنم

 

عطا محمد نور، رییس اجرایی حزب جمعیت اسلامی افغانستان، عضو ارشد ایتلاف و والی بر حال بلخ، عصر دیروز با هیئت همراهش وارد ولایت هرات شد.
به گزارش خبرگزاری دید، هدف اصلی سفر آقای نور از بلخ به هرات بخاطر نجات مردم افغانستان از ظلم و ستم ارگ‌نشینان و بسیج کردن مردم این ولایت برای انتخابات آینده افغانستان عنوان شده‌است.
عطا محمد نور، رییس اجرایی حزب جمعیت اسلامی افغانستان عضو ارشد ایتلاف و والی بلخ، طی سفرش به هرات در خانه امیرمحمد اسماعیل خان رهبر جهادی و وزیر اسبق انرژی وآب گفت که در هرات آمده است تا مردم را از مشکلات موجود بسیج کند به سوی یک آینده بهتر.
او در جریان سخنرانی‎اش، با اشاره به مشکلات مردم و فساد گسترده در ادارات دولتی کشور بیان کرد که انتخابات آینده از مردم است و باید مردم یک رهبر واحد و مقتدر نیز داشته باشند.
به گفته آقای نور رهبران حکومت فعلی کشور، هیچ برنامه مبرمی را جهت اوضاع کنونی افغانستان ندارند تا مردم از آرامش کامل برخوردار باشند.
وی اظهار داشت، ما اول در پی اصلاح نظام هستیم اگر نشد باید سقوط داده شود.
والی بلخ تصریح می‌کند، اسناد و مدارکی در دست دارد و در این روزها از سوی رسانه‌ها برملا می‌شود که فساد گسترده‌ی از سوی ارگ نشینان در ادارات دولتی افغانستان جریان دارد.
آقای نور شورای امنیت ملی افغانستان را در زمینه حمایت طالب و داعش متهم کرد و گفت که هر کشور از خود در افغانستان طالب مشخصی را نیز دارد.
موصوف در بخشی از سخنانش یادآور شد که حرف تحریف شده‎ام را رسانه‌ها نشر کرده‌اند که آقای نور اعلام نامزدی‌اش در انتخابات ریاست‌جمهوری را کرده است، بلکه این طور نیست. اما با مشوره بزرگان، بودنم در انتخابات آینده هم بعید نخواهد بود.
وی تاکید کرد که در صورت برگزاری انتخابات چند نکته باید رعایت شود: الغی کمیسیون انتخابات، اصلاح و یا بدیل آن، ونظارت ملی و بین‎المللی برآن، در غیر آن انتخابات قابل قبول نیست.
در همین حال امیر محمد اسماعیل خان، رهبر جهادی و وزیر پیشین انروژی و آب کشور ضمن پوچ بودن این دولت به دست رهبران حکومت وحدت ملی گفت «دو داکتر این نظام توانایی پیشبرد این وظیفه را ندارند و بایستی استعفا بدهند.»
به گفته او، رهبران و سران جهادی کشور باید با یکدیگر یکجا شوند و اوضاع کُلی افغانستان را تغییر دهند تا مردم آرامش کاملی داشته باشند.
آقای اسماعیل خان جنگ فعلی افغانستان را مرتبط به کشورهای همسایه و قدرت‌های جهانی عنوان کرد و گفت که باید هر چه زودتر به این روند خاتمه داده شود.
شایان ذکر است این اولین سفر عطا محمد نور والی بلخ، از آغاز حکومت وحدت ملی افغانستان به ولایت هرات است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا