آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

عطامحمد نور:

به هیچ‌کس اجازه نمی‌دهیم که با سرنوشت این کشور بازی کند

عطا محمد نور، رییس اجرایی جمعیت اسلامی و عضو ارشد ائتلاف نجات در پیامی که به مناسبت عید سعید اضحی نشر شده، تاکید کرده است که به هیچ‌کس و جریانی اجازه نمی‌دهد تا با سرنوشت کشور بازی کند.


به گزارش خبرگزاری دید، در این پیام همچنان گفته شده که بزرگ‎ترین خواست مردم افغانستان تامین امنیت و داشتن یک زندگی آرام است که حکومت در تامین آن مسئول است، ولی به رغم آن‌که به آن توجه نمی‌شود، گاهی دسیسه‌هایی نیز برای ناآرام ساختن زندگی مردم طرح می‌شود.
در بخشی دیگر پیام از تک‌روی‌های حکومت در عرصه مدیریت کشور نیز انتقاد شده و از عواقب ناگوار آن هشدار داده شده است:« با تاسف در نتیجه ضعف مدیریت و نبود یک راهبرد درست و معقول و در عین حال عدم توجه به دیدگاه‌ها و نظریات نخبگان و جریان‌های سیاسی کشور، افغانستان به طرف بحران و تحولات نا خوشایندی در حرکت است.»
همچنان در پیام عیدی آقای نور به موضوع وحدت ملی میان اقوام کشور اشاره شده و تاکید گردیده که حلقاتی در حکومت در پی تفرقه‌‌افکنی در میان باشندگان کشور، شکل‎دهی شکاف میان آن‎ها و استفاده کردن از آن به نفع خویش هستند.
موضوع مهم دیگری که در پیام آقای نور به آن اشاره شده، موضع‌گیری‎های شماری از حلقات و چهره‎هایی است که در مورد حضور اقوام در قدرت اظهار نظر کرده و سهم اقوام در قدرت را نا عادلانه می‎خوانند.
در پیوند به این موضوع در پیام آمده است:« جمعیت اسلامی در کنار ائتلاف ملی برای نجات افغانستان، که از پایگاه بزرگ مردمی برخورداراند، ناظر اوضاع کشور است و به هیچ‌کسی اجازه نخواهند داد تا با سرنوشت مردم این کشور بازی نمایند.
والی بلخ در ادامه افزوده است:« هرگونه بی‎توجهی به سرنوشت مردم و طرح توطئه و دسیسه برای ناامن‌سازی شمال و بدنام‌سازی چهره‌های مردمی، محکوم به شکست و خیال باطلی است که جز شرمندگی چیزی حاصل طراحان آن نخواهد شد.»
پیام عیدی عطا محمد نور در حالی منتشر می‌شود که وی پیش از این به حکومت هشدار داده بود که دست از دسیسه‌چینی بردارد و بیش از این وضعیت کشور را بحرانی نسازند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا