آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادثسیاست

بورد جلوگیری و کاهش تلفات ملکی: مخالفان از غیرنظامیان به عنوان سپر استفاده می‌کنند

شانزدهمین نشست بورد جلوگیری و کاهش تلفات غیرنظامیان در شورای امنیت ملی برگزار شده و نهادهای امنیتی گزارش خود را در مورد کاهش تلفات ملکی ارائه کردند.


به گزارش خبرگزاری دید، این نشست به رهبری درانی وزیری مشاور اشد حقوقی شورای امنیت ملی امروز دوشنبه(۱۳ثور) برگزار شده و در آن بر کاهش تلفات ملکی تاکید شد.
درانی وزیری درباره پالیسی ساخته شده به هدف مصئونیت زند‌گی کودکان در تحرکات نظامی و کارکردهای دولت در چهار ماه گذشته صحبت کرد.
در خبرنامه‌ای که از سوی شورای امنیت ملی به نشر رسیده، گفته شده که مسئولان سکتور امنیتی گزارش‌های‌شان را درباره جلوگیری و کاهش تلفات غیرنظامیان در جریان عملیات‌های نظامی را به جلسه ارائه کردند و گفته شد که از ۱۳۹۸ تا ۱۳۹۹، در تلفات غیرنظامیان از جانب دولت کاهش بسیار آمده و تلاش می‌شود که تلفات غیرنظامیان باز هم کاهش یابد.
بر بنیاد خبرنامه، هنوز هم تلفات غیرنظامیان، تخریب تأسیسات عامه و اخلال در کمک‌رسانی به مردم، چالش‌هایی‌ است که از سوی دشمنان وجود دارد.
در این خبرنامه تاکید شده که «دشمنان» مردم افغانستان از غیر نظامیان به عنوان سپر کار می‌گیرند، ماین‌گذاری می‌کنند، در جنگ از مرکزهای صحی، آموزشی و دینی استفاده می‌کنند و برای جنگ میدان خاص ندارند که این، از بزرگ‌ترین عوامل تلفات غیرنظامیان است.
تلفات افراد ملکی در بحران و جنگ کشور یکی از چالش‌های اساسی فرا راه حکومت شناخته می‌شود، اما سازمان‌های بین‌المللی همواره گروه طالبان و عناصر مخالف دولت را بزرگترین عامل تلفات افراد ملکی می‌دانند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا