آخرین اخبارافغانستانسیاست

رییس جمهور:

بورد مشورتی صلح موازی با شورای عالی صلح نیست

محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور می‌گوید که بورد مشورتی صلح موازی با شورای عالی صلح نیست.


محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور می‌گوید که بورد مشورتی صلح موازی با شورای عالی صلح نیست.
ریاست جمهوری با نشر خبرنامه‌ای نگاشته است که اشرف غنی رییس جمهور کشور، روز گذشته با اعضای شورای عالی صلح دیدار کرده است.
رییس جمهور غنی گفته است:« بورد مشورتی صلح که قرار است ایجاد گردد، موازی با شورای عالی صلح نیست. بحث‌ها و مشورت‌های ما به خاطر گرفتن آماده‌گی برای مذاکرات صلح بین‌الافغانی است.»
پیش از این شماری از اعضای شورای عالی صلح گفته بود که ایجاد بورد مشورتی صلح در کنار شورای عالی صلح، سبب سردرگمی و دورشدن از هدف اصلی خواهد شد.
محمداشرف غنی در دیداری با نماینده‌گان شورای سراسری هزاره‌های اهل سنت نیز گفته است که صلح پایدار و با عزت، خواست مهم مردم افغانستان است و حکومت در هماهنگی و همکاری با مردم، رسیدن به این خواست اساسی را مسئولیت خویش می‌داند.
رییس جمهور غنی گفته است که هدف از ایجاد بورد مشورتی صلح، گرفتن آماده‌گی برای مذاکرات صلح و به وجود آوردن جهت واحد و آدرس مشخص برای مذاکرات صلح بین‌الافغانی است
رییس جمهور غنی در چند روز اخیر در راستای گفت‌وگوهای صلح، با برخی چهره‌های سیاسی چون؛ عبدالرشید دوستم، حاجی محمد محقق، گلبدین حکمتیار، عبدالرب رسول سیاف، محمد یونس قانونی، اسماعیل خان، صلاح‌الدین ربانی، عطامحمد نور و شماری از فعالان نهادهای مدنی و زنان در مورد بورد مشورتی صلح گفت‌وگو کرده است.
قرار است بورد مشورتی صلح تا روزهای آینده ایجاد شود.
به گفته رییس جمهور غنی، در این بورد مشورتی نماینده‌گان احزاب‌ سیاسی، جامعه مدنی، زنان و نماینده‌گان ۳۴ ولایت کشور شامل خواهد بود.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا