آخرین اخبارافغانستان

بورسیه فولبرایت امریکا در افغانستان احتمالاً دوباره آغاز می‌شود

خبرگزاری دید: وزارت امور خارجه امریکا می‌گوید که در حال بررسی آغاز دوباره برنامه بورسیه فولبرایت برای دانشجویان افغانستان است.

بورسیه فولبرایت امریکا در افغانستان احتمالاً دوباره آغاز می‌شود

یکی از سخنگویان وزارت خارجه امریکا گفته است که با وجود این که‌ وضعیت در افغانستان تغییر نکرده اما آنان در حال برنامه‌ریزی از سرگیری بورسیه فولبرایت برای دانشجویان افغان در سال تحصیلی ۲۰۲۳-۲۰۲۴ می‌باشد.
سخنگوی این وزارت افزوده است: برای این دوره ما متقاضیان نیمه‌نهایی [سال تحصیلی] ۲۰۲۲-۲۰۲۳ را در نظر می‌گیریم.
متقاضیان نیمه‌نهایی در حال حاضر اکثر مراحل واجد شرایط بودن و امتحانات از جمله امتحان زبان انگلیسی را که برای شمولیت در این برنامه تحصیلی الزامی می‌باشد، سپری کرده‌اند.
پس از فروپاشی حکومت پیشین و تسلط طا-لبان بر افغانستان در ماه اگست ۲۰۲۱، ایالات متحده برنامهٔ فولبرایت را برای افغان‌ها لغو کرد.
وزارت خارجهٔ امریکا گفته است که درخواست‌های جدید برای سال تحصیلی ۲۰۲۳-۲۰۲۴ را نمی‌پذیرد و تاکنون مشخص نیست که آیا افغان‌ها می‌توانند برای سال تحصیلی ۲۰۲۴-۲۰۲۵ درخواست بدهند یا خیر.
گفتنی است که از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۲۱، بیش از ۹۵۰ افغان از فرصت تحصیلی فولبرایت در مقطع ماستری و دکتورا مستفید شده‌اند.
برخلاف بورسیه‌های دیگر که دانشجویان باید هزینه ویزه و مصارف سفر شان را بپردازند، دانشجویان فولبرایت مبلغی را به حیث کمک‌هزینه تحصیل در زمان آموزش و مبلغی را ماهانه برای مصارف تحصیل شان دریافت می‌کنند. مزایای بیمه صحی و پرداخت هزینه سفر رفت و برگشت به امریکا، از دیگر امتیازات بورسیه تحصیلی فولبرایت است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا